Eko 2678 prikaza 17. ožujka 2010.

4 koraka do pravilnog disanja

Tocka-1-Krupna_1
1/5
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Iskoristi svježi miris proljeća kao poticaj na svjesno disanje! Sjeti se što češće tijekom dana duboko udahnuti, a ako želiš povećati imunitet i poboljšati kvalitetu krvi te smanjiti umor, nervozu i depresiju, odvoji i posebno vrijeme za vježbe disanja, savjetuje Zlatko Pejić te preporučuje stimulaciju akupresurnih točaka koje će ti pomoći da oslobodiš svoj dah

"Čovjek u danu udahne između 8 i 9 tisuća litara zraka i napravi između 21 i 22 tisuće udisaja, što je zapanjujuće velika aktivnost kojom se troši puno energije, ali se istodobno upravo kroz disanje dobiva većina energije. Tek se u nedostatku kvalitetnog zraka, ili zbog neadekvatnog načina disanja, povećava udio energije koju dobivamo iz hrane", rekao je u razgovoru za zdravukravu Zlatko Pejić, najiskusniji hrvatski makrobiotički savjetnik i međunarodno priznati stručnjak u području osobne ekologije, makrobiotike i prirodnih stilova življenja, koji će krajem ožujka održati jednodnevni seminar Umijeće disanja. 

On smatra da je važnost disanja za jačanje organizma i ozdravljenje danas otišla u zaborav, a prije par stotina i tisuća godina ljudima je vrijednost disanja bila poznata i razvile su se brojne teorije i prakse koje su se bavile utjecajem daha na zdravlje.

"Svoju potrebu za detoksikacijom naše tijelo čak 70 posto ispunjava kroz disanje, a samo 20 posto kroz kožu, 7 posto kroz mokraću i 3 posto kroz stolicu. Iz toga je jasna važnost disanja za eliminaciju štetnih i nepotrebnih tvari iz organizma. Još je jedan zanimljiv podatak da mozak preuzima 20 posto udahnutog kisika", kaže Zlatko Pejić te ističe kako disanje nije samo pokret kojim se u pluća unosi kisik i iz njih izbacuje ugljikov dioksid, nego i važna vitalna informacija.

Obično se dijeli na duboko ili abdominalno te plitko, to jest prsno disanje. Abdominalno prirodno dišu mala djeca, a kasnije ljudi razviju način disanja koji im omogućuje samo preživljavanje, a ne i okrjepu.

Disanje bi nam trebalo osigurati održavanje, obnavljanje i napredovanje, a modernom čovjeku, kaže Zlatko Pejić, disanje uglavnom služi samo za održavanje jer u minuti udahne oko 18 puta i unese 7,5 tisuća kubičnih centimetara zraka, a idealno bi bilo broj udisaja smanjiti na 6 do 8 u minuti, a obujam udahnutog zraka povećati na 12 tisuća kubičnih centimetara. Tako bismo uz manju potrošnju energije unijeli veću količinu zraka, koji bismo osim za održavanje, mogli koristiti i za obnavljanje i napredovanje. Na žalost, disanje nije prepoznato kao metoda za unaprjeđenje zdravlja, ali je znanost do sada ipak potvrdila mnoge dobrobiti vježbi disanja:

  • smanjuju uznemirenost
  • pomažu kod depresije
  • opuštaju mišićnu napetost
  • uklanjanju kronični umor
  • olakšavaju glavobolje i migrene
  • pospješuju kvalitetu krvi
  • podižu otpornost organizma

Akupresura za disanje

Preporuka svima je što češće u danu osvijestiti abdominalno disanje, ali pri tome ne imati imperativ da se stalno diše trbuhom, jer bi to kao mentalna prisila moglo prouzročiti  stres. Budući da uobičajeno disanje ne bi smjelo biti naporno, najbolje je odvojiti posebno vrijeme za vježbe disanja i onda to vrijeme podijeliti na tri aktivnosti:

  • pripremu za disanje stimulacijom određenih akupresurnih točaka
  • vježbe u kojima se pokret usklađuje s dahom, kao što su Tai Chi, Qi Gong ili joga asane
  • koncentrirano praćenje daha i vježbanje dubokog, valovitog, lateralnog i drugih vrsta i tehnika disanja

Ako si složiš jedan takav program disanja, strpljivo ga radi i kroz kraće vrijeme primijetit ćeš rezultate, uključujući poboljšanje nesvjesnog disanja, kaže Zlatko Pejić.

Za vježbe disanja pripremi se stimulacijom akupresurnih točaka (pogledaj Foto galeriju!) koje će ti otvoriti dišne puteve i potaknuti te da dišeš potpunije i iskoristiš više kisika:

  1. Kratkim pokretima gore-dolje oko 1 minutu masiraj liniju uz hrbat nosa; tako ćeš otvoriti prolaze u nosu za dah
  2. Točke uz rub lijeve i desne nosnice masiraj kružnim pokretom prstiju; time ćeš pospješiti otvaranje nosnica, prokrvljenost i protok energije
  3. Točke na spojevima ključne kosti i rebara, s lijeve i desne strane tijela, stimuliraj dubokim snažnim pritiskom uz izdisaj više puta tijekom jedne minute; to će potaknuti aktivnost energije u meridijanu pluća i aktivirati disanje
  4. Točku u bazi palca tretiraj snažnim dubokim pritiskom, koji bi mogao biti i blago bolan, jer je točka vrlo osjetljiva; na taj način usklađuješ cijelu respiratornu aktivnost te reguliraš respiratorne prolaze (bronhije i alveole).

Neovisno o poznavanju posebnih tehnika disanja, Zlatko Pejić svima preporučuje da što češće borave u područjima iznad 700 metara nadmorske visine, hodaju i dišu.

Ako želiš saznati više o utjecaju disanja na imunitet, vitalnost, fizičko i energetsko stanje i naučiti neke tehnike disanja, možeš se predbilježiti za jednodnevni seminar Umijeće disanja koji će Zlatko Pejić održati u Makronovi 28. ožujka, od 9 do 16:30 sati.

Više info: www.makronova.com

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.