Dijeta Dijetni savjeti 09. srpnja 2016.

Zašto je pametno jesti krumpir dok si na dijeti?

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Krumpir se već godinama nalazi na optuženičkoj klupi kao zlikovac koji deblja. Međutim, jadnom krumpiru nanesena je golema nepravda. Jer prava istina jest da nije krumpir neprijatelj, već način na koji ga jedemo.

Dok povrće poput špinata i brokule jedemo u kuhanom obliku, krumpir pržimo i pečemo u raznim mastima, kombiniramo ga s masnim umacima te mu dodajemo maslac u slučaju pripreme pirea. Međutim, kuhani krumpir je uistinu nedužna namirnica što je i dokazalo istraživanje objavljeno u časopisu Journal of the American College of Nutrition. U navedenoj je studiji otkriveno kako ispitanici koji se se pridržavali dijete koja je uključivala 5 do 7 serviranja krumpira tjedno i dalje su mršavjeli predviđenim tempom. Dakle krumpir nas sam po sebi neće udebljati, ali prženi krumpirići i ostale visoko energetske varijante krumpira mogu.

U nastavku pročitaj četiri razloga zašto je pametno jesti krumpir dok si na dijeti.

Krumpiri sprječavaju prejedanje

 

Krumpiri kotiraju visoko kad je u pitanju osjećaj sitosti. Naime, u ranije navedenom istraživanju zabilježeno je kako osobe koje su povećale količinu krumpira smanjile su ukupni unos kalorija. Osjećaj sitosti koji krumpiri stvaraju pripisuje se ukupnom sadržaju prehrambenih vlakana koji je u jednom krumpiru istovjetan onom u jednoj jabuci. Glavni adut krumpira je rezistentni škrob koji zauzima mjesto u našem probavnom traktu i usporava probavu što nas dulje čini sitima. Također, jedan srednje veliki krumpir sadrži oko 3 grama krumpira što svakako nije zanemarivo. A impresivan je i sadržaj vitamina C kojeg u srednje velikom krumpiru kuhanom u kori ima oko 20 mg što iznosi 25% preporučenog dnevnog unosa.

Krumpir je nisko kaloričan

 

Srednje veliki kuhani krumpir sadrži oko 150 kalorija. Međutim, krumpir s visokim udjelom rezistentnog škroba ima još i nižu kalorijsku vrijednost. Stajanjem krumpira raste količina rezistentnog škroba koji se teško probavlja pa u konačnici organizam ne iskoristi sve kalorije iz krumpira. Za dijetu je najbolje jesti krumpir salatu koja je 2 do 3 dana stajala u hladnjaku.

Krumpir je dobro pogonsko gorivo za tjelovježbu

 

Tijekom tjelovježbe visokog intenziteta ili tjelovježbe koja dugo traje, glukoza i glikogen su osnovni izvori energije. Adekvatan unos ugljikohidrata može poboljšati sportsku izvedbu, a bolja izvedba znači i veću potrošnju kalorija. Još jedna sportska prednost krumpira je i udio kalija. Jedan srednje veliki krumpir sadrži više kalija od banane i to za čak 200 mg.

Tko se boji škroba još

 

Škrob je u osnovi složeni ugljikohidrat, a poznato je da su složeni ugljikohidrati poželjni u prehrani. Poglavito je koristan rezistentni škrob koji se u nekim istraživanjima dovodi u vezu s kontrolom glukoze u krvi.

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.