Dijeta 25. svibnja 2012.

Ultrametabolizam dijeta

Muesli-Jagode1
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Ultrametabolizam dijeta, detaljno opisana u knjizi UltraMetabolism: The Simple Plan for Automatic Weight Loss, autora Mark Hymana, temelji se na pretpostavci da odabirom pravih namirnica možeš smanjiti svoju želju za hranom i posljedično mršavjeti

Dijeta je rezultat desetogodišnjeg rada dr. Hymana koji je i sam trpio promjene raspoloženja, manjak energije i umor. Otkrio je da je tome uzrok nezdrava hrana bogata šećerima i mastima te kofeinom. Stoga je postavio tezu da odabir hrane koja organizmu pruža mnoštvo hranjivih tvari može "probuditi" gene čija je uloga izgaranje masnih naslaga.

3 koraka do vitkosti

Prije nego započneš s ultrametabolizam dijetom moraš očistiti svoj hladnjak i smočnicu od sve hrane koja sadrži šećer, kukuruzni sirup bogat fruktozom, hidrogenirane masnoće, rafinirane žitarice, alkohol i kofein. Slijedi posjet trgovini i kupovina cjelovite hrane. Stoga je u ovoj fazi ključno u svom domu imati obilje šarenog voća i povrća, cjelovitih žitarica i neprocesirane hrane, ribe i mesa peradi, orašastih plodova, soje i sojinih proizvoda te mahunarki.

Nakon početne faze čišćenja kuhinje od nepoželjnih namirnica slijedi 3 tjedna detoksikacijske faze I. Tijekom ove faze cilj je jesti nutritivno bogate cjelovite obroke, istovremeno eliminirajući potencijalne alergene poput mlijeka i mliječnih proizvoda, pšenice i jaja. Ideja je otkriti jesi li alergična na uobičajne alergene.

Faza II započinje u 4. tjednu i traje doživotno. Tijekom ovog perioda postepeno se u prehranu uključuju potencijalni alergeni iz faze I kako bi se otkrilo koliko ih dobro podnosiš. Ako ti bilo koja namirnica stvara probleme (primjerice ako te boli trbuh kada piješ mlijeko) moraš ju izbjegavati.

Ultrametabolizam dijeta dopušta unos alkohola, ali ga ograničava na tri čaše tjedno. Kavoljupci smiju piti pola šalice kave dnevno, no poželjno je da se te navike posve oslobode i prijeđu na zeleni čaj.

Kako bi maksimalno aktivirala metabolizam i kontrolirala glad, savjetuje se jesti svaka tri sata, te ne bi smjela ništa "gricnuti" tri sata prije spavanja. Dijeta ne postavlja kalorijske restrikcije niti ograničava veličinu porcije budući da je stav dr. Hymana da sa cjelovitom prehranom sve prirodno "sjeda na svoje mjesto".

Jednom kada metabolizam počne učinkovito raditi, gubitak kilogram slijedi kao poželjna nuspojava.

7 ključnih promjena za uspješan gubitak kilograma

Kako bi dijetu prilagodila svom metabolizmu dr. Hyman savjetuje 7 ključnih koraka:

  1. Kontroliraj svoj apetit
  2. Ograniči izloženost stresu
  3. Smanji upalne procese u stanici
  4. Preveniraj oksidativni stres
  5. Pretvori kalorije u energiju
  6. Optimiziraj rad štitnjače
  7. Detoksiciraj jetru

Za svaki od navedenih koraka knjiga donosi niz kvizova koji ti pomaže otkriti tvoja problematična područja i načine kako ih poboljšati. U sklopu dijete, tjelovježba se smatra pametnim odabirom, ali nije nužna, a preporuka je i uzimati cijeli niz dodataka prehrani uključujući: kvercetin, ginseng, probiotike itd.

Prednosti i nedostaci dijete

Prednosti

Temeljenje prehrane na cjelovitoj, neprocesiranoj hrani ima svoju znanstvenu utemeljenost i najveća je prednost ove dijete. Ona nije restriktivna poput nekih zbog čega je veća vjerojatnost da ćeš se je držati dugoročno. Također, redoviti obroci garancija su da na njoj nećeš biti gladna.

Dijeta obiluje vitaminima, mineralima, fitokemikalijama i prehrambenim vlaknima zbog čega ima i povoljan učinak na zdravlje.

Nedostaci

Dijeta može biti vremenski i financijski dosta zahtjevna što mnogima može predstavljati problem. Sloboda pri unosu kalorija i veličini obroka može biti kontraproduktivno kod nekih pojedinaca.

Tjelovježba je stavljena u drugi plan što nikako nije u skladu s osnovnim postulatima kvalitetnog mršavljenja te je pretjerana pažnja stavljena na dodatke prehrani.

Mišljenje stručnjaka

Riječ je o dijeti koja je u skladu s većinom preporuka nutricionističke zajednice. Ipak potpuno izbacivanje hrane koja, primjerice, sadrži šećere može imati suprotan učinak, budući da u svemu treba naći mjeru pa tako i uživanju slastica.

Stoga je za "ovisnike" o slatkome povremeno uživanje u tamnoj čokoladi sasvim prihvatljivo.

Dugoročno je riječ o teško održivoj dijeti, osim ako se ne uvede manje restrikcija.

Napomena: Dijeta nije prikladna za osobe koje trebaju striktna pravila i ograničenja kako bi mršavjeli. 

Primjer jelovnika

Doručak

  • Žitarice od amarantha s jagodama i orasima

Međuobrok

  • Sezonsko svježe voće, orašasti plodovi i sjemenke

Ručak

  • Kuhani grah s blitvom na lešo

Međuobrok

Večera

  • Odrezak lososa na žaru, kuhani krumpir i šparoge
  • Avatar Deuteria
    Deuteria

    Danas svašta ima u medijima vezano za ishranu,ali ne paše svakom sve što je navedeno,zato isprobajte sve i ostanite na onom što mislite da vam odgovara! Amen.

  • Default avatar -
    karamela60

    Mislim da smo svi pomalo opterećeni dijetama i "zdravom" hranom...ma gdje da biljke rasle zemlja je zatrovana ako ničim onda oborinskim padalinama ili se truje permanentnim dohranjivanjem umjetnim preparatima. Odavno nema "zdrave" hrane. Ništa više ne miriši i nema okus kao nekada. Danas okusi i mirisi podsjećaju na insekticid. Biljke i životinje puni su hormona i tko zna čega što stvara ovisnost koja se vidi po abnormalno i prerano nabujaloj djeci. Što se tiče brige o zdravlju najbolji pokazatelj je broj otvorenih pekara punih masnog lisnatog tijesta, preljeva, sireva i tko zna čega sve. Sve je to "šarena laža" u službi profita. Od farmacije, kozmetike, proizvodnje hrane, psihologija potrošača je pomno proučena i razrađena, a tržište ( naivnih ) ogromno. Oduvijek ljudi jedu ono što im paše i ono što si mogu priuštiti. Mislim da je vrlo objesno govoriti o tome i kuhati po svim TV programima ( a i to spada u utrku za profitom) kad je u zemlji 90% naroda na preživljavanju. No da ne velite da vidim sve tako crno uvjerena sam da ćemo postati vrlo brzo najzdravija i najvitkija nacija na Svijetu. Imamo sve manje novca za hranu pa ćemo biti prisiljeni jesti sve više ( samonikle) trave i kretati se prirodom da bi je ubrali. Nema zdravije ishrane i bolje tjelovježbe. Mnogi su već na tom "zdravom" putu.

  • Avatar Electric
    Electric

    @Karmela - HAHAHA pa ja ću umrijeti od smijeha, oprosti! Evo, ja sam vegetarijanka već 10 godina i između ostalog jedem soju i neprerađene žitarice i pogodi što - nisam nikada bila zdravija. priznajem da se svašta radi i s tim kao zdravim stvarima, ali ipak... bolje nego industrijski prerađena i nadograđena i ne znam kakva sve ne hrana.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.