Dijeta 453 prikaza 12. veljače 2013.

Prekomjerna težina kod vegetarijanaca

Cura-Salata
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Čitateljica Zrinka javila nam se jer ima suvišne kilograme, a vegetarijanka je te joj nije jasno kako uz takav način prehrane ima problema s težinom. Ako si i ti vegetarijanka i imaš sličnih problema pročitaj najbolje savjete koje preporučuje nutricionist Nenad Bratković

Višak kilograma usprkos laganoj i zdravoj prehrani

Imam 20 godina i ne jedem meso od svoje 14 godine. Do sada sam uvijek provjeravala krvnu sliku i nalazi su bili uredni. Moj problem su suvišni kilogrami. Visoka sam 165 cm i imam 74 kg. Doduše, zvuči mnogo, ali prije sam radila vježbe snage i imam dosta izražene mišiće, primjerice na rukama, ali se oni ne vide ispod masnog tkiva. Nikad nisam stekla naviku jedenja masnog, slatkiša ili fast fooda, jednostavno mi takva hrana okusom i mirisom ne odgovara. S obzirom na to da ne jedem meso, trudim se čim više jesti jaja, ribu, mliječne proizvode i proizvode od soje. Također puno konzumiram mahunarke poput graška, mahuna, slanutka, leće u kombinaciji s rižom i povrćem. Voće jedem svaki dan, a i voćem započinjem dan te ga uvijek jedem na prazan želudac. Nema zdrave namirnice koje ne volim i unatoč takvoj prehrani moji kilogrami se ne tope. Moj jedini porok je čokolada, kad je otvorim, jednostavno cijela nestane, ali u zadnje vrijeme je izbjegavam.

Pitam se u čemu griješim, ovo nije neka dijeta koju provodim, to je jednostavno moj stil života, takav način prehrane. Čak ne pržim hranu na ulju i izbjegavam vrhnje za kuhanje. Sve što si pripremam je lagano i jednostavno. Pomalo me frustrira činjenica da unatoč takvoj ishrani imam suvišne kilograme, a kad pogledam ljude oko sebe koji jedu nezdravu hranu, daleko su mršaviji. Moj cilj je doći do 57 kilograma, ali nikako na nezdrav način. Stoga vas molim da li možete iz svega navedenog razaznati u čemu točno griješim i što bih trebala promijeniti ili manje unositi ili izbaciti. Hvala!

Mišljenje nutricionista Nenada Bratkovića

Valja razriješiti dvojbu: zdrava prehrana danas očito predstavlja vrlo subjektivnu procjenu svoje prehrane, a podrazumijeva izostavljanje namirnica prema osobnoj procjeni. Drugim riječima, iako je prehrana koja je temeljena na biljnim namirnicama najpoželjniji način prehrane, a još bolja poluvegetarijanska, mediteranska verzija prehrane, u praksi se mnogim vegetarijancima događa upravo ovo što i tebi - prekomjerna tjelesna težina.

Koliko proteina konzumiraš?

Iako je tvoja prehrana bogata mineralnim tvarima, vitaminima i fitoantioksidansima, biljne namirnice koje si navela su bogate – ugljikohidratima. Dakle, ti pretjerano konzumiraš ugljikohidrate, a vrlo vjerojatno zapostavljaš proteine koji ti osiguravaju dulju sitost, očuvanje i povećanje mišićne mase te konačno – ubrzavanje metabolizma. (pročitaj koje namirnice ubrzavaju metabolizam). Preporuka je da ti stručnjak mag.nutricionist izradi program prehrane s ciljem koji si postavila. Pročitaj ostale savjete Nenada Bratkovića.

Saznaj sve o vegetarijanskoj dijeti!

  • Default avatar -
    LisaR

    Jednostavno zapiši što jedeš svaki dan i tako tjedan dana, izračunaj kalorije uz pomoć alata (imaš tu na zdravoj kravi, kao i izračun dnevnih kalorijskih potreba) i pogledaj što možeš izbaciti ili jesti manje, a ima puno kalorija. Ako je zravo ne znači da ima malo kalorija!

  • Avatar annalena
    annalena

    Ja bih definitivno izbacila mliječne proizvode pod broj 1 i smanjila unos soje koja općepoznato deblja. Preporučujem amarant i slanutak.

  • Default avatar -
    iva222

    Ja bi izbacila soju jer povecava razinu estrogena, i ubacila pseudožitarice bogate proteinima kao što su quinoa i amaranth.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.