Dijeta 1954 prikaza 19. travnja 2010.

Meditacija pomaže u mršavljenju

Boris-Meditira
1/2
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Jako sam sretan i ponosan, kaže Boris pred kraj svog programa mršavljenja. Za uspjeh iznad svojih očekivanja zaslužnim smatra i psihologa Igora Čerenšeka, od kojeg je naučio tehnike meditacije, postavljanja ciljeva i organiziranja vremena

U predzadnjem tjednu akcije "Mršavimo zajedno" Boris je više nego zadovoljan svojim postignućima i trenutnim stanjem:

"Ostvario sam između 130 i 150 posto predviđenog, u 4 mjeseca nisam izostao ni s jednog treninga - a radio sam od 8 ujutro do, veoma često, iza ponoći. Jako sam sretan i ponosan zbog toga.

Usvojio sam novi prehrambeni stil i njega se sigurno neću odreći, jer nije riječ o nečemu teškom, nego privlačnom. Nova hrana me jako veseli, ali to ne znači da ću se držati nekog fanatičnog ili asketskog jelovnika, nego samo imati zdravu i uravnoteženu prehranu s pet obroka dnevno. To je jako korisno i od toga nikad više neću odustati. Integralne žitarice, losos, sušeno voće, bademi, riža... to su sjajne stvari i jako su ukusne, tako da me sve veseli. Ukratko, sretan sam."

Pogledaj koje su još Borisove neostvarene želje!

'Meditacija prije spavanja me rasterećuje'

Pitali smo ga koliko mu je u procesu mršavljenja i promjene životnih navika bila važna podrška psihologa Igora Čerenšeka.

"Psiholog mi je bio izvanredno koristan jer mi je dao više nego što sam očekivao: mislio sam da će to biti samo naputci o tome kako savladati iskušenja treninga, ali mi smo otvorili puno više pitanja i našli puno više odgovora, vezanih za područje koje bi se najkraće moglo opisati kao samoaktualizacija, ili realizacija ličnosti.

Najkorisnije mi je bilo organiziranje vremena, time management, savjet da tjedno pažljivo isplaniram svoje obveze, što jako rasterećuje podsvijest. Isto je i s planiranjem prehrane, a jako korisna mi je i meditacija, koju radim prije spavanja i jako mi pomaže za rasterećenje. To je koncentracija na disanje, na nemišljenje, to jest stanje u kojem promatraš kako misli dolaze same", ispričao nam je Boris.

Čitaj dalje i nauči tehniku meditacije koju primjenjuje Boris!

Komentar psihologa

Sportski psiholog Igor Čerenšek ispričao nam je kako su na zadnjem sastanku Boris i on napravili procjenu trenutnog stanja, te smo se osvrnuli na sve što je Boris prošao u proteklih nekoliko mjeseci:

Borisova je procjena da je njegov osobni cilj s ovim programom premašen te je iznimno zadovoljan samim sobom. Puno je naučio i većinu stvari može koristiti dalje u životu, poput različitih oblika treninga koji su mu pomogli da skine suvišne kilograme, a da se pritom dobro zabavi i odlično osjeća.

Osim treninga i prehrane, istaknuo je da su mu koristili razgovori sa mnom, jer su ga potakli na neke dublje osobne promjene, koje je on i prije imao želju napraviti, ali nije imao pravih alata i pravi poticaj.

Zahvaljujući njemu samome, ali i svim stručnjacima koji su se njime bavili, Borisova je motivacija i želja za pozitivnom promjenom ostala jednako snažna kroz cijeli program. To je naravno rezultiralo ispunjenjem svih Borisovih očekivanja, ali i premašivanjem nekih.

Kroz proteklih nekoliko sastanaka promjene koje su nastupile kod Borisa kao posljedica promjene životnog stila i načina razmišljanja, postale su vidljive. Osim očitih fizičkih promjena, Boris je počeo raditi na samoostvarenju sebe, vlastitih potreba i želja. Sada razmišlja po pravilu: želim raditi ono što volim raditi, ono što radim najbolje i ono što me ispunjava.

Primjećuje da ima više energije, koju može iskoristiti na način koji mu odgovara. Boris je osoba kojoj intenzivni treninzi nisu problem i ne stvaraju stres, već kod njega izazivaju još snažniju pozitivnu reakciju od laganih treninga.

Osim gubitka kilograma, Borisa veseli to što ga svakodnevni uspjeh na sportskom planu potiče na nove uspjehe u drugim sferama života. Motiviraju ga njegovi postavljeni SMART ciljevi, kao i poticaji drugih ljudi.

Saznaj kako i ti možeš koristiti SMART tehniku postavljanja ciljeva!

Boris je naučio i neke tehnike koje koriste vrhunski sportaši, ali i obični ljudi. Prva je strategija rješavanja problema koja se svodi na ideju da do kvalitetnih rješenja ponekad dolazimo tek nakon pomnog razmišljanja i detaljne analize problema, odnosno poteškoće s kojom se susrećemo. Dakle, prije donošenja važne odluke, Boris je naučio kako analizirati problem, potražiti sva moguća rješenja, pa tek nakon njihova vrednovanja odabrati ono najbolje za njega u ovom trenutku.

Druga stvar je pasivno istezanje u kombinaciji s vježbom disanja. To mu pomaže da izazove refleks relaksacije željenih mišića, njihov brži oporavak, fleksibilnost i prokrvljenost. Nakon takvog oblika istezanja, Boris je spremniji za sljedeći trening, a tijekom dana ne osjeća nepotrebnu ukočenost koja može nastati od snažnih kontrakcija tijekom treninga ili zbog stresa na poslu.

Za dodatna pitanja, informacije i savjete vezane uz stres management možeš se obratiti psihologu Igoru Čerenšeku na mail: icerense@yahoo.com ili mob: 098/9175-210

Borisova meditacija

Boris je od svog psihologa Igora Čerenšeka naučio tehniku meditacije koja mu može pomoći pri rješavanju svakodnevnog stresa, kao i kod opuštanja nakon napornog treninga

Taj oblik meditacije zove se "Mindfullness Meditation" i riječ je zapravo o osluškivanju svojih misli, a to je način da stišamo svoj um.

"Ova metoda meditacije izvodi se u tišini, u sjedećem položaju, kako bi se izbjeglo spavanje, s laganom potporom za leđa, a trajanje je individualno. Započinjemo ju laganim fokusiranjem na naše disanje koje nam služi kao sidro, te vrlo brzo smiruje naš um.

Nakon toga, osluškujemo misli koje nam dolaze i ne pokušavamo ih eliminirati, već ih sagledavamo iz perspektive iskrenog interesa, bez ocjenjivanja i prosudbe. Kada ih osvijestimo, mi im dopuštamo da odu i dozvoljavamo da nam dođu nove.

I tako redom, dok se na kratko ne dogodi trenutak kada nam u glavi gotovo da i nema misli. Ako nam se čini da gubimo koncentraciju ili nam je teško opustiti se, uvijek se vraćamo na početak, odnosno fokusiramo se na naše disanje", objasnio je psiholog te istaknuo kako su dragocjeni trenutci u životu u kojima ne radimo ništa osim disanja i nekritičkog promatranja vlastitih misli pa za njih moramo pronaći malo vremena.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.