Dijeta 07. svibnja 2020.

Detaljno o dijeti uz koju je pjevačica Adele smršavjela 45 kg

zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

O novoj liniji pjevačice Adele piše se već neko vrijeme, a ovih dana društvene mreže su se užarile kada je Adele na svom Instagramu iznenadila pratitelje objavom fotografije na kojoj je toliko smršavjela da je gotovo neprepoznatljiva. Navodno je smršavjela 45 kilograma.

Poznata britanska pjevačica Adele, iznenadila je svoje obožavatelje na Instagramu nakon što je za svoj rođendan objavila fotografiju, u elegantnoj crnoj haljini, i pokazala svoju nikad tanju liniju. To nije prvi put posljednji put je objavila fotografiju u siječnju ove godine gdje je također bila vidno mršavija nego prije. Adele nije javno govorila o svom mršavljenju, ali nije ni jasno je li gubitak kilograma bio njezin osobni izbor. U konačnici, ono što je važno jest da se osjeća dobro u svojoj koži. I sudeći po tome koliko je sretna na svojoj rođendanskoj fotografiji, čini se da se ovih dana osjeća prilično dobro.

Ono što se pisalo još u siječnju je da je Adele uspjela smršavjeti uz pomoć sirtuinske dijete i vježbanja. Novinar portala Extra putem video linka razgovarao je s Adelinom bivšom trenericom koja je o njezinom gubitku kilograma rekla: "Vjerujem da je Adele promijenila svoj stil života i način prehrane. Ne postoji čudesan trening uz koji se može izgubiti toliko kilograma."

Novinar je rekao da je sve više tvrdnji kako je pjevačica izgubila kilograme sljedeći sirtuinsku dijetu u kojoj je dozvoljeno piti crno vino, kavu i čokoladu i tražio trenericu da prokomentira tu dijetu: "Sve što se konzumira umjereno dopušteno je, ako smanjite unos kalorija smršavjet ćeš. Jednom kad osoba iz svoje prehrane izbaci rafinirani šećer, prerađenu hranu, gazirana pića i okrene se zdravim i hranjivim namirnicama promijene na bolje su neminovne.

Vjerujem i da je Adele počela vježbati pilates koji treba kombinirati s kardijom. To je izvrsna kombinacija jer kardio povećava otkucaje srca i doprinosi potrošnji kalorija, a pilates izvrsno oblikuje mišiće."

Nutricionistica Sandra Krstev Barać još prije nekoliko godina za missZDRAVU otkrila je što je to sirtuinska dijeta te koje su njezine prednosti i nedostaci

Sirtuinska dijeta svoju popularnost ponajviše duguje činjenici što potiče unos čokolade i vina. Njezini autori Aidan Goggins i Glen Matten, naime smatraju da unos hrane koja aktivira tzv. sirtuine potiče trošenje masnih naslaga, odnosno mršavljenje. Osim vina i čokolade, hrana koja se nalazi na popisu aktivatora sirtuina su i kava, zeleni čaj i jabuke, a sama je dijeta opisana u knjizi The Sirtfood Diet.

Kod vitkih žena veća je aktivnost SIRT1

Sirtuini su vrsta proteina u našem tijelu koji sudjeluju u regulaciji brojnih važnih procesa poput metabolizma, starenja, smrti stanica ili upala. U ljudskom organizmu postoji sedam različitih vrsta sirtuina, a najistraženiji je tzv. SIRT1. Pokazalo se da upravo ovaj protein ima ulogu u katabolizmu masti i kolesterola u jetri te među ostalim, potiče oksidaciju masnih kiselina. Iako su istraživanja o sirtuinima tek na početku znanstvene studije na ovu temu daju razlog za optimizam. Tako je studija objavljena 2008. godine u časopisu Cell Metabolism pokazala kako aktivacija SIRT1 potiče oksidaciju masti štiteći od debljine miševe koji su bili na prehrani bogatoj mastima.

Iste godine objavljena je i studija u časopisu The International Journal of Obesity koja je pokazala značajnu veću aktivnost SIRT1 u vitkih žena u usporedbi s pretilim ispitanicima. Zanimljivo, autori studije su istaknuli kako restrikcija unosa kalorija može aktivirati sirtuine, a sličan povoljan učinak nudi i unos resveratrola, molekule kojoj vino duguje svoju blagotvornost.

Rezervatrol - molekula za mršavljenje nalazi se u vinu

Resveratrol je prva molekula za koju je otkriveno da aktivira sirtuine i time "oponaša" učinke kalorijske restrikcije. Kako navodi studija objavljena 2012. godine u časopisu Biofactors aktivirajući sirtuine resveratrol može, osim u prevenciji i liječenju debljine, biti od koristi i kod dijabetesa, kardiovaskularnih bolesti i upale. Rad navodi i druge aktivatore sirtuina, no riječ je o tvarima umjetno stvorenim u laboratoriju.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Glavne namirnice sirtuinske dijete

Sirtuinska se dijeta u stvari, fokusira na unos namirnica koje aktiviraju sirtuine poput jabuka, citrusa, borovnica, jagoda, zelenog čaja, peršina, celera, kelja, maslinovog ulja, kapara, chillija, oraha te apsolutnih zvijezda dijete - crnog vina i tamne čokolade. Zanimljivo, autori studije smatraju da i kava može aktivirati sirtuine, pa je ovo jedna od rijetkih dijeta koja potiče unos kave.

Dijeta, naravno, ne podrazumijeva da su to jedine namirnice u prehrani, već da prehrana bude raznolika uz dodatak ovih "aktivatora sirtuina" u obroke. Autori uz prehranu savjetuju i ispijanje zelenih smoothieja koji sadrže kelj, rikulu, peršin, celer, jabuku, sok limuna ili zeleni čaj, tri puta dnevno. Prema autorima, ova jednostavna dijeta može dovesti do gubitka tri kilograma u sedam dana.

Dijeta se provodi po tjednom rasporedu i bazira se na restriktivnom unosu kalorija. Prva tri dana u organizam se unosi 1000 kalorija dnevno  konzumiranjem 3 smoothieja i 1 obroka napravljenog od namirnica s popisa dozvoljene hrane. Od četvrtog do sedmog dana unosi se 1500 kalorija dnevno.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

Prednosti dijete

Namirnice čiji unos dijeta potiče su redom impresivnog nutritivnog sastava i često se nalaze na listi "zdravih" namirnica. Osim povoljnog učinka na liniju, ove nas namirnice pomažu zaštiti i od kroničnih bolesti.

Nedostaci dijete

Dijeti nedostaje strukture i sve je ostavljeno osobnoj interpretaciji. Nije definirana količina namirnica koja će pružiti povoljan učinak što osobito može predstavljati problem kod unosa crnog vina i tamne čokolade, gdje veće količine mogu imati upravo suprotan učinak. Dijeta je jednodimenzionalna i u obzir ne uzima tjelovježbu kao ni psihološke obrasce koji dovode do prekomjernog unosa hrane.

Možda te zanima... Dijeta s heljdom i kefirom: Za dva tjedna i do 7 kilograma manje Dijeta

Primjer jelovnika

Doručak

  • Smoothie od kelja, celera i jabuke
  • Kava

Međuobrok

  • Zeleni čaj
  • Tamna čokolada, 1 red

Ručak

  • Toplo hladna salata od heljde, lososa, rikule, kapara začinjena maslinovim uljem i limunovim sokom
  • Crno vino, 1 čaša

Međuobrok

  • Smoothie od peršina, kelja, borovnica i banane

Večera

  • Juha od povrća s piletinom
  • Smoothie od jabuke i jagoda s dodatkom kakaa i oraha
Možda te zanima... Dijeta povremenog posta: Kako djeluje i koje vrste postoje? Dijeta

 

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.