Konvencionalni pamuk jedna je od najzagađenijih kultura na svijetu jer se za njegov uzgoj koristi više od 10 posto svih svjetski korištenih pesticida, te čak do 25 posto svih svjetskih insekticida. Upravo je to razlog što je brand Brokula&Ž ponudio odjeću izrađenu od organski uzgojenog pamuka. Organski pamuk za razliku od običnog pamuka ne zagađuje tlo, pa tako ni biljni i životinjski svijet
Od devet spojeva koji se najčešće koriste za zaprašivanje kulture pamuka, čak ih je pet vrlo opasnih za zdravlje. U proizvodnji organskog pamuka se ne koriste pesticidi i insekticidi kao kod običnog pamuka.
Važno je ono što dolazi iznutra
Brand Brokula&Ž na hrvatskom tržištu prisutan je nekoliko mjeseci i trenutno su u prodaji majice i donje rublje za žene i muškarce, izrađeni od prirodno uzgojenih i organskih sirovina koje jamče udobnost, prozračnost, kvalitetu i trajnost. Svaki komad Brokula&Ž odjeće s unutarnje strane ima poruke. Brand je nastao iz ideje dizajnera Brukete i Žinića da naprave nešto svoje, pa su kao i većina dizajnera htjeli raditi majice.
'Kad su shvatili da su majice od običnog pamuka zapravo među najvećim svjetskim zagađivačima, zaključili su da žele raditi odjeću zbog koje se neće uništavati priroda i ljudsko zdravlje', rekao je Zoran Šainović, direktor tvrtki Brokula&Ž i Lacuna i nastavio: 'Tu smo u priču došli mi, kao partneri i kao tekstilni stručnjaci, jer se mi u tvrtki Lacuna već godinama bavimo proizvodnjom zaštitne odjeće s posebnim certifikatima. Nismo se htjeli baviti modnim dizajnom već nam je prvenstveno bitna kvaliteta materijala i izrade.
Tako smo došli do brenda Brokula&Ž kod kojeg sve bitno dolazi iznutra, kolekcije su krojene bazično, a materijal i izrada su prema najvišim standardima. Za sada imamo majice i donje rublje za žene i muškarce i sve je izrađeno od mješavine organskog pamuka, modalnog vlakna (organski uzgojena celuloza) i elastinskog vlakna koji odjeći daju trajnost i izdržljivost pa se rjeđe baca i time također manje zagađuje. Kako je bitno ono iznutra, tako i Brokula&Ž odjeća nema printeve izvana, nego inspirativne poruke s unutarnje strane koje možeš pročitati samo ti i onaj tko te skine. Uskoro ćemo krenuti s proizvodnjom kolekcije za djecu, posteljina...'
Domaća proizvodnja
Šainović kaže da su posebno ponosni što su uspjeli pokrenuti proizvodnju u Hrvatskoj i zaposliti hrvatske radnike s dugogodišnjim iskustvom u tekstilnoj industriji. Manje serije i prototipi šivaju se u sjedištu tvrtke Brokula&Ž u Pustodolu Začretskom (Sveti Križ Začretje), a velike serije šivaju se u đakovačkoj tvornici Hemco. 'Osim toga naš organski pamuk proizvodi se na poljima koja su očišćena od svih kemikalija, na njima se minimalno 5 godina ne smije raditi kemijski tretman. Nakon toga su svako sijanje i berba pod strogo kontrolom. Postoji niz prednosti u organskoj proizvodnji pamuka kako za tlo na kojem se uzgaja, životinjski svijet koji živi u blizini, tako naravno i za ljude koji rade na tim poljima, u proizvodnji i koji na kraju nose te proizvode. Osim toga, zadržava se i bogati plodnost tla, reducira se maksimalno korištenje toksičnih tvari, te gradi biološki raznolika poljoprivreda', objasnio je Šainović.
Proizvodi Brokula&Ž upakirani su u biorazgradivu i eko-prijateljsku ambalažu. Materijali korišteni u proizvodnji, pakiranju i promotivnim materijalima imaju ekološke certifikate kao što su OE 100 Standard za organski pamuk, Oeko Tex®Standard 100 za boje za tkanine i ISO 14001 za boje za papir, a ambalaža i prodajni stalci izrađeni su od recikliranih materijala. Osim toga, ambalaža formirana kao čaša, može poslužiti i nakon raspakiravanja. Međunarodne certifikate izdala je nizozemska kompanija Control Union Certification/ Peterson Control Union Group.
Sve veća svjesnost
'Sigurno je da danas postoji veća svijest o potrebi očuvanja okoliša, nego prijašnjih godina. Također, ljudi se sve više zanimaju za kvalitetu i porijeklo svega što konzumiraju, pa tako i za odjeću koju nose. U svijetu je to još uvijek u začetku, ali odjeća od organskih materijala bit će trend koji će zasigurno zahvatiti i Hrvatsku. Zanimljivo je da se Brokula&Ž primjerice nalazi u londonskom Global Innovation Reportu koji predviđa svjetske trendove u 2013. godini', objasnio je Šainović.
Brokula&Ž prodaje se u određenim trgovinama, ali ima i vlastiti dućan u Teslinoj 9 u Zagrebu, u kojem je osim kupnje proizvoda, moguće prolistati dizajnerske časopise, popiti organski sok od jabuke Marice Jug, te čaj ili kavu s fair trade certifikatom.
Moda se mijenja kroz godine, ali crna i bijela boja su vječni modni klasici, zašto je to tako pročitaj na portalu Budi.IN.