Nošenjem odjeće od prirodnih materijala iz organskog uzgoja, možeš snažno izraziti svoju brigu za okoliš, jer čak 25 posto od ukupne potrošnje insekticida i 10 posto od potrošnje pesticida otpada samo na konvencionalni uzgoj pamuka. Sve više modnih brandova ima svoje organske kolekcije pa ekološka osvještenost sada može izgledati lijepo i moderno
Organski pamuk, svila ili lan uzgojeni su na prirodan, ekološki prihvatljiv način, od genetski nemodificiranog sjemena te bez primjene umjetnih gnojiva, otrovnih fungicida, insekticida i pesticida. Kasnije se u njihovoj obradi i proizvodnji odjeće također trebaju slijediti norme ekološke proizvodnje.
Trend organske odjeće zahvatio je i velike modne brandove, poput Replaya, Levi'sa, Diesela, Nikea, Timberlanda, ali i Chanela. I hrvatski proizvođač košulja Deteer ima svoju eko liniju koju čine košulje od organskog pamuka s dugmadi izrađenom od kamena, kokosa, drveta ili školjki.
Odnedavno se u hrvatskim dućanima brandova Marc O'Polo i One Green Elephant također može pronaći odjeća napravljena od prirodnih materijala iz organskog uzgoja.
One Green Elephant
Priča zanimljivog branda high street mode još zanimljivijeg imena - One Green Elephant - započela je 2005. u Japanu. Denim i ostale kreacije "jednog zelenog slona" inspirirane su modnim trendovima azijskih megalopolisa kao što su Tokio, Seoul, Shanghai i Hong Kong, a upravo je po tom pomaknutom urbanom modnom izričaju brand postao prepoznatljiv.
U skladu s riječi Green u nazivu branda, 2008. na tržište je lansirana "zelena" linija traperica pod imenom "Go Green" od 100 posto organskog pamuka. Reklamirali su ih porukom: "Nosite naše Go Green traperice! Dobar osjećaj za vaše tijelo, ali i dobar osjećaj za planetu Zemlju…"
U svojim organskim kolekcijama koje sada sadržei majice, hlače, haljine, košulje i jakne, koriste organski pamuk i bambus, kao i prirodne boje.
Trgovinu One Green Elephant potraži u shopping centru WestGate.
Marc O'Polo
I modna kuća Marc O'Polo proizvodi odjeću od organskog pamuka, vune i lana. Ti prirodni materijali uzgojeni su bez upotrebe kemikalija, poput pesticida i umjetnih gnojiva, i u uvjetima koji uzimaju u obzir dobrobit životinja i socijalnu pravdu za farmere i poljske radnike.
Proizvodi iz njihove organske kolekcije nose etiketu "Modern Organic Product", kao znak da su napravljeni od materijala iz certificiranog organskog uzgoja. Dio kolekcije su traperice i druge hlače, suknje, majice, košulje.
"Kod nas su za ovu odjeću ljudi spremni dati nešto više novca jer vide da je mekana i ugodna za nošenje, a činjenica da je i ekološki prihvatljivija još uvijek nije presudan motiv pri kupnji", kažu nam u zagrebačkom Marc O'Polo dućanu.
Ipak, kada su uz ovu odjeću kupcima na dar davali vrećice također napravljene od organskog pamuka, mnogi su im rekli da takve platnene vrećice i inače nose sa sobom u kupovinu da ne bi morali uzimati plastične vrećice.
Da bi imala etiketu "Modern Organic Product" odjeća mora biti napravljena od materijala koji udovoljavaju sljedećim uvjetima:
- Organski uzgoj i proizvodnja poljoprivrednih proizvoda
- Zaštita okoliša i ljudskog zdravlja
- Biološka kontrola štetočina bez upotrebe pesticida
- Promjena usjeva, to jest periodični uzgoj različitih vrsta usjeva
- Nekorištenje umjetnih gnojiva
- Ne uzgajaju se genetski modificirane biljke
- Poštene cijene i uvjeti trgovanja
Marc O'Polo dućane možeš posjetiti u WestGateu i u Massarykovoj 13 u Zagrebu.