Tvrtka IKEA pokreće kampanju Green Friday u Hrvatskoj kao dio svoje nove globalne inicijative za promicanje i razvoj cirkularne ekonomije te održive potrošnje.
Tijekom kampanje, od 24. studenog do 3. prosinca, robna kuća IKEA u Hrvatskoj ponudit će otkup IKEA namještaja po cijeni dvostruko većoj od njegove procijenjene vrijednosti. Dvostruka ponuda vrijedi samo za kupce koji su, ujedno, članovi kluba IKEA FAMILY, a sav vraćeni namještaj tijekom navedenog razdoblja bit će doniran za projekte u zajednici kako bi se pomoglo onima koji su najviše pogođeni pandemijom COVID-19.
Svoj isluženi namještaj kupci mogu vratiti tijekom radnog vremena robne kuće IKEA Zagreb, od 24. studenog do kraja godine, dok obvezna online procjena namještaja treba biti provedena tijekom desetodnevnog trajanja kampanje Green Friday. U zamjenu za svoj namještaj, kupci će dobiti vaučere s iznosom koji mogu potrošiti u robnoj kući Zagreb. Vrijednost vaučera ovisit će o stanju vraćenog namještaja.
Nakon ove kampanje, usluga otkupa namještaja tvrtke IKEA nastavit će djelovati, a otkupljeni će se namještaj ponovo prodavati na odjelu „Kakvo je, takvo je“ u robnoj kući IKEA Zagreb.
„Više nego ikada prije svjesni smo svoje odgovornosti za dobrobit društva i planeta. Na tvrtkama poput naše leži odgovornost da u suradnji s kupcima, drugim tvrtkama, lokalnim zajednicama i vladom ponovno izgradimo održivi model ekonomije i pokrenemo promjene u svakodnevnim ponašanjima i aktivnostima. U ovome smo zajedno. Pozivam sve da za Black Friday ostvarimo nove 'pogodbe' – koje će doprinijeti razvoju zajednice, a pritom biti sigurne“, istaknuo je Aldo Lele, menadžer za održivost u organizaciji IKEA Jugoistočna Europa.
Poslovna ponuda koja doprinosi zajednici, a pritom je i sigurna
Kako bi se pridružili inicijativi u Hrvatskoj, kupci trebaju slijediti nekoliko jednostavnih koraka, dok će se IKEA pobrinuti da se sve preventivne mjere stalno provode. Najprije, kupcima se preporučuje da procjenu vrijednosti svog namještaja naprave od doma, uz pomoć internetskog alata koji koristi posebnu matricu cijena, ovisno o stanju namještaja.
Potom će dobiti QR kod, procijenjenu vrijednost i broj prijave predmeta. Svi predmeti trebaju se donijeti potpuno sklopljeni u robnu kuću IKEA Zagreb, na odjel Povrata i zamjena, od 24. studenog do kraja godine.
Zaposlenici tvrtke IKEA provjerit će fizičko stanje svakog komada namještaja, a kupcu će se ponuditi konačna otkupna cijena. Ako je prihvate, IKEA će izvršiti otkup, a zauzvrat im dati vrijednosnu karticu s dogovorenim iznosom, dok će namještaj biti doniran ili prodan. Svi vraćeni proizvodi dezinficirat će se u skladu sa sigurnosnim mjerama za COVID-19, ovisno o vrsti materijala i stanju proizvoda.
IKEA kupci čiji vraćeni namještaj izgleda kao nov i bez ogrebotina, dobit će vaučer čija je vrijednost 50 posto prvobitne cijene namještaja, dok će namještaj u vrlo dobrom stanju, s manjim ogrebotinama, IKEA otkupiti u vrijednosti od 40 posto od prvobitne cijene. Konačno, već isluženi namještaj s više ogrebotina bit će otkupljen u vrijednosti od 30 posto od prvobitne cijene.
Dugoročna predanost cirkularnoj ekonomiji
Transformacija maloprodajnog poslovanja važan je dio cirkularnog putovanja Ingka Grupe, a kampanja Green Friday dio je cjelokupnog putovanja prema stvaranju cirkularne i klimatski pozitivne tvrtke IKEA do 2030. godine, što uključuje sve IKEA proizvode izrađene od obnovljivih ili recikliranih materijala.
Trenutačno 45 posto ukupnih globalnih emisija ugljika dolazi od načina na koji svijet proizvodi i koristi svakodnevne proizvode, pa kampanja predstavlja priliku za rješavanje neodržive potrošnje i njezinog utjecaja na klimatske promjene u doba godine kada se bilježi pojačana kupnja.