U Rovinju je prije nekoliko dana postavljena skulptura "Čovjek na mjesecu" čija svrha nije isključivo da ukrasi ionako lijep grad, već ima interaktivni i senzorni karakter. Skulptura izrađena u obliku polumjeseca vizualno je atraktivna i pristupačna svima, a posebno djeci s teškoćama u razvoju.
"Čovjek na mjesecu" je interdisciplinarni projekt Društva osoba s invaliditetom realiziran uz financijsku podršku Zaklade za poticanje partnerstva i razvoj civilnog društva iz Fonda gradova i općina, u suradnji sa Glazbenim Laboratorijem Rovinj te Centrom M.A.R.E.. Riječ je o interaktivnoj i senzornoj skulpturi namijenjenoj svima a posebice djeci s ili bez teškoća u razvoju.
"U Istri su vrlo rijetka igrališta koja imaju inkluzivni karakter, odnosno da omogućuju pristup djeci i mladima s teškoćama u razvoju. S druge strane mnoga umjetnička djela poput javnih skulptura zadovoljavaju isključivo estetske kriterije te ne omogućavaju interakciju koja je primarna za spoznavanje umjetničkog djela, osobito u dječjoj dobi", tumači mag.rehab.edu. i likovna terapeutkinja Jelena Petranović po čijoj je ideji skulptura izrađena i nastavlja: "Ideja senzorne skulpture je dodati vizualnoj umjetnosti u javnom prostoru interaktivnu ulogu namijenjenu i dostupnu svima. Senzorni element koji je prisutan u ovoj skulpturi je vestibularni (ljuljanje), taktilni (različiti materijali na površini skulpture) i auditivni (instrument na skulpturi). Izgradnjom senzorne skulpture omogućit ćemo djeci s područja Rovinja koja imaju različite razvojne teškoće da jednako kao i djeca bez teškoća iskuse zabavne i stimulativne senzorne podražaje. Također svoj djeci, no smatramo i odraslima, ova skulptura će biti zanimljiva i poticajna budući da je jedinstvena, smještena na očaravajućoj lokaciji usred prirode."
Koristeći špage, lance te konopce različitih boja može se vježbati prepoznavanje, diskriminaciju te realizaciju oblika i formi: kvadrat, krug, trokut te složenijih poput crteža lica i slično sa ili bez pokaznog primjera. Također je moguće vježbati finu motoriku raznim tehnikama pletenja i isprepletanja uključujući tematiku mjeseca (npr. napravimo mjesecu pletenice ili ispletimo mu majicu, kako je žuti kvadrat sletio na mjesec...)
Glazbeni instrument moguće je svirati ležeći, uz produženi bat, što je posebice primjereno osobama koje ne mogu hodati. Može se i stajati na skulpturi koristeći kraći bat, zatvorenih ili otvorenih očiju.
Skulptura pruža mnoštvo mogućnosti za edukacijske i rehabilitacijske intervencije (korištenje kvačica, umetanje spužvica, vezanje recikliranih tkanina i vune,vješanje različitih zvučnih predmeta, stvaranje tamne komore prekrivanjem skulpture, instalacija svjetlosnih efekata za noćno korištenje, scenografska uporaba te mnogo drugih ideja za sve korisnike.
"Osvještavanjem važnosti funkcioniranja njihovog tijela kod djece možemo potaknuti razvoj ciljanih vještina grube i fine motorike, samoregulacije i pažnje, vizualno-spacijalnih vještina,bilateralne koordinacije, komunikacijskih vještina te im omogućiti da nastave s upoznavanjem svoga tijela i svoga ‘ja’, da postanu svjesni svojih potreba, a time i spremnija na nove izazove, slobodno istraživanje, kreativnost i stvaranje", kaže Jelena Petranović.