Dijeta 08. srpnja 2009.

Atkinsova dijeta

Atkins_Diet
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Meso, riba i jaja jedu se bez ograničenja dok su alkohol, šećer i brašno zabranjeni. Dijeta se sastoji od 3 faze koje se stupnjevito provode kroz dijetni plan.Tijekom prve, uvodne faze, koja traje 14 dana ), unos ugljikohidrata je ograničen do 20 g dnevno.

Nije dozvoljeno voće, kruh, žitarice, povrće bogato škrobom, mliječni proizvodi (izuzev sira, vrhnja i maslaca). Druga faza, odnosno faza u kojoj se očekuje gubitak kilograma, ima minimalnu količinu složenih ugljikohidrata kako bi organizam posegnuo za masnim rezervama. Bez ograničenja konzumiraju se namirnice bogate proteinima, i preporuka je na namirnicama životinjskog podrijetla; meso, riba i jaja.

Sir, povrće, masline, ulja i masti jedu se u ograničenim količinama, a alkoholna pića, šećer, voće, mlijeko, jogurt, žitarice, proizvodi od brašna i slatkiši su zabranjeni. Treća faza, odnosno faza održavanja tjelesne mase dozvoljava maksimalan unos ugljikohidrata od 60 g dnevno i predlaže se kao prehrana za ostatak života.

S obzirom na restrikcije koje ova prehrana zahtijeva, dr. Atkins preporuča redovitu tjelovježbu i unos dodataka prehrani (multivitaminsko mineralne pripravke).

Primjer jelovnika

1. faza

Doručak: omlet od dva jaja sa šunkom ili slaninom

Ručak: odrezak s roštilja s malo šparoga ili špinata

Večera: kuhana riba i mala porcija sezonske salate

2. faza

Doručak: dva meko kuhana jaja s nekoliko rotkvica

Ručak: sir, mahune s uljem i začinskim travama, odrezak od mljevenog mesa

Večera: piletina bez kože s roštilja, kuhana cvjetača  i gljive

Prednosti

Brz gubitak kilograma je glavna prednost.

Nedostaci

Prehrana je bogata proteinima i zasićenim masnoćama što je posebno kao preporuka za fazu održavanja tjelesne mase izuzetno nezdravo. Također dijeta je siromašna složenim ugljkohidratima koji daju energiju, prehrambenim vlaknima, vitaminima, mineralima i fitokemikalijama. Moguća je pojava zatvora (ostipacije) i bolesti crijeva zbog nedostaka vlakana, a zbog visokog unosa proteina dolazi do povećanja amonijaka u tijelu, opterećuje se jetra, bubrezi te dolazi do povećenja rizika od osteoporoze. Prehrana bogata bjelančevinama i zasićenim masnoćama i kolesterolom utječe na razinu lipida u krvi i na ubrzan razvoj ateroskleroze te nastanak srčanog udara.

Mišljenje nutricionista

Dijeta nije u skladu sa smjernicama svjetske zdravstvene organizacije, i kada se uspoređuje korist i ulog, prevaga je na strani uloga koji je u ovom slučaju zdravlje. Pod tim se misli na povećan rizik od nastanka bolesti bubrega, jetre, srca i krvnih žila, malignih i funkcionalnih bolesti crijeva te osteoporoze. Također deficit vitamina (npr. vitamina C) i minerala dodatno dovodi do slabljenja imuniteta. Kada bi se zbog funkcionalnih poteškoća trebala uzimati visokoproteinska dijeta tada bi se svakako trebalo pripaziti na unos masnoća: količinu i sastav, dok je u ovoj dijeti uz previsku količinu proteina, unos zasićenih masnoća zaista visok.

Atkinsovu dijetu ne bi se smjelo provoditi bez nadzora. Ne preporučuje se provoditi dijetu tijekom dužeg radoblja. Dozvoljeno je (maksimalno) mjesec dana. Poželjno je uzimati vitamine i minerale u tabletama te dodatna prehrambena vlakna.

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.