Na našem tržištu tek nekoliko zastupnika nudi automobile tvornički prilagođene kako bi trošili manje goriva. Svi, osim Mercedesa, skuplji su od klasičnih izvedbi, no većina ih u razumnom roku vraća uloženo
Poticaji koje daje većina zapadnih zemalja za kupnju ekološki prihvatljivijih vozila, ali i politika Europske komisije o emisiji CO2 potaknula je proizvođače da tržištu ponude niz posebno prerađenih, štedljivijih modela. Nisu dugoročno rješenje, no jeftiniji su i jednostavniji od hibrida, a troše podjednako.
Uštedu u potrošnji goriva inženjeri su uspjeli ostvariti detaljnom optimizacijom svih dijelova automobila; od motora preko mjenjača do aerodinamike. Većina ih ugrađuje i sustave kao što su start/stop za gašenje motora pri stajanju, sustav za pohranu i ponovno korištenje energije oslobođene kočenjem te pokazivač za promjenu brzine. Mjere su vrlo efikasne jer potrošnja pada više od 10%, a performanse su iste ili čak bolje od originala.
Tako Insignia Ecoflex ima istu snagu kao i 'obična', no postiže veću maksimalnu brzinu zahvaljujući boljoj aerodinamici i gumama s manjim otporom kotrljanja.
Većina proizvođača ima liniju 'zelenih' automobila, no različito ih zovu. Tako Seat ima Ecomotive, Škoda Greenline, Ford Econetic, Hyundai Blue Drive itd. Problem je što u Hrvatskoj nema poticaja za ekoautomobile, a zbog predrasuda da su takvi automobili preskupi i neisplativi nema niti interesa kupaca.
Stoga samo mali dio zastupnika nudi svoje 'zelene' automobile iako naše istraživanje pokazuje da većina takvih modela postaje isplativa puno prije 100.000 km, a Mercedes C 200 CDI odmah štedi novac.
Istraživanje smo proveli na putnim limuzinama koje za svog životnog vijeka rade veliki broj kilometara, pa je i dodatno ulaganje opravdanije. Svi, osim VW, svoje modele imaju u cjeniku, a za Passat više informacija možeš dobiti na upit kod zastupnika.
Održavanje
S obzirom na to da automobili nisu u većoj mjeri mijenjani, servisni intervali su isti, no neki dijelovi su ipak skuplji.
To se ponajprije odnosi na aerodinamične dodatke koji poskupljuju zamjenu u odnosu na 'obične' modele.
Osim toga, tu su i sustavi start/stop te oni za rekuperaciju energije kočenja koji zahtijevaju dodatno održavanje i mogući su generatori troškova.
Mala potrošnja
Od navedenih modela imali smo priliku testirati Volvo S40 Drive i Opel Insigniu Ecoflex. Iako tvornički podaci izgledaju uistinu skromno, nije im se teško približiti.
Volvo je trošio oko 5 l/100 km, a Insignija oko 6 l/100 km. Pritom treba napomenuti da smo Volvo uglavnom vozili gradom, a Insigniju smo isprobali na njemačkim autocestama bez ograničenja brzine. U svakom slučaju, rezultati su sjajni.