Ljepota i relax Moje emocije 807 prikaza 26. travnja 2016.

Savjeti life coacha: kako postići cilj?

Maslacak_2

Jesi li primijetila da se gotovo svakodnevno svuda oko nas može čuti priča o priželjkivanju neke promjene koja nam je svima potrebna. Bilo da je riječ o nekim malim stvarima kao što su one sitne svakodnevne željice poput kave s prijateljicom, zagrljaja voljene osobe ili komada nakita, do onih većih i od životne važnosti kao što su putovanja ili promjena posla, želje i ciljevi su zaista dio svakodnevice

Nekako se čini da kada smo u pokretu, dok smo u osjećaju entuzijazma i priželjkivanja da sve te novine uđu u naš život, kao da je sve oko nas ljepše i zanimljivije. Taj osjećaj izazova, koji donose još i leptirići iščekivanja za još neostvarene želje ili ciljeve, su nešto što svima nama treba. Kada bi život bio ravna crta bez amplituda koje će naše osjećaje držati uvijek na istoj razini, zaista ne bi bio ovako zanimljiv.

Riješi se predodžbi o samoj sebi

Amplitude osjećaja koji se kreću po skali od ugode, preko iščekivanja, ponekad do razočaranja ili čak odustajanja, poželjne su ako ništa drugo onda za raznovrsnost. No, one su i s psihološke točke gledišta itekako poželjna pojava za vrlo važne segmente života. Svi se mi rađamo s velikim znanjem o sebi, no putem koji se zove život to znanje i zaboravljamo i stvaramo neke predodžbe o sebi. Te predodžbe su utemeljene na uvjerenjima koja stvaramo kroz iskustva, ali i odgoj. One nam služe, dok služe. Kada prestanu služiti, mijenjamo ih, ili se bar trudimo to učiniti. Emocije su tu da nas podsjete u kojoj smo fazi napretka, ali i što je problematično, odnosno na kojim temama trebamo raditi...

Kad su želje i ciljevi u pitanju, sigurno svatko od nas može reći da je u jednom segmentu svog života jako uspješan, dok je u drugom puno manje. Nekada se dogodi da mislimo da nešto želimo, a kada nam se to ostvari shvatimo da baš i ne ...Toliko puta se dogodilo da čak mislimo da imamo cilj koji je zasigurno naš cilj, imamo osjećaj da smo motivirani , poduzimamo sve što se može poduzeti, no cilj ipak ne bude postignut. U vezi nekih ciljeva godinama se vrtimo u istom krugu i nikako da nađemo izlaz...

Pročitaj kako da privučeš obilje u svoj život.

Od ideje do realizacije

Što je sve potrebno da se dogodi, uradi ili posloži, pa da jedan cilj postane realitet, vjerojatno ne zna većina nas čak i onda kada postigne cilj. Pa evo nekih objašnjenja koja će razjasniti gdje griješiš. Proces ostvarivanja ciljeva od ideje do manifestacije, čitav je splet različitih segmenata misli, radnja, okolnosti, planova i djelovanja. Onda kada imamo cilj ili bar mislimo da imamo cilj, prvo što je potrebno jest preispitati svoju odluku o postizanju cilja. Možda ovo zvuči malo čudno ali da, odluka je prvi i najvažniji segment potreban za ostvarenje cilja. Ako još nismo odlučili, cilj se neće niti ostvariti. Bez odluke možemo godinama pokušavati donositi i poduzimati različita rješenja u naš život, i ona će nas okupirati, no rezultata bez stvarne odluke, neće biti.

Drugi korak za ostvarenje ciljeva jest njegovo pravilno postavljanje. Ako cilj nije definiran precizno,veća je vjerojatnost da se neće ostvariti, nego da hoće. Razlog tome, je što ako cilj ne zna što treba ostvariti , onda ne može biti ostvaren. Naime, kada definiramo cilj, za njegovo ostvarenje potrebno je znati točno što, kako, kada, ali i zašto nam je taj cilj potreban. Svi segmenti ciljeva trebaju biti definirani, jer ako nisu, oni koji nisu ne mogu ni biti ostvareni. To znači da ideja o cilju nije potpuna, da ni mi sami ne znamo što želimo, pa kako ćemo to što navodno želimo ostvariti? Tako, kada recimo želimo bolji posao, ako cilj definiramo samo u dvije riječi: bolji posao, mi smo zapravo izrazili želju. Cilj za ostvarenje boljeg posla, bilo bi precizno definiranje – gdje, što, kako, s kim, kada, u kojoj tvrtki, na kojoj poziciji itd...

Što preciznije to bolje

Vrlo važan segment za ostvarenje ciljeva jeste definiranje vremenskog termina do kada će on biti ostvaren ali i njegova specifičnost. Naime, u različitim fazama, svatko od nas dobiva ideje o različitim ciljevima koje bi mogao ostvariti, no te ideje vrlo često dolaze ili kao sugestija izvana ili kao racionalni zaključak koji smo donijeli.

Cilj mora biti tvoj - autentičan

Međutim, takav cilj koji je proizašao iz razmišljanja na racionalnoj razini kako bi trebalo ili utemeljen na sugestiji drugih ljudi, a nije izvorno naš cilj ili bolje reći to vrlo često nije ono što mi zaista želimo, već ono što mi mislimo da želimo, sigurno je jedna ideja, ali definitivno nije naša ideja i nije autentična i specifično prilagođena našim potrebama i snagama, te kao takva nema niti snagu za ostvarenje u našem svijetu.
Zato je specifičnost cilja, usklađena s našim potrebama ali i drugim segmentima kao što je autentičnost, kongruentnost ili neki treći vrlo osoban segment koji definira naš cilj, jedan od važnih čimbenika za postizanje cilja. Ako cilj nije naš, jasno je da ga ne možemo niti ostvariti. Cilj u svom nastajanju svakako je najprije ideja, do koje dolazimo maštajući, no vrlo često nam se dogodi i da se zanesemo u tom maštanju, uživamo u rješenjima koje proizvodimo u mislima, a onda se dogodi da kad se osvrnemo oko sebe i izađemo iz transa maštanja, shvatimo da ništa nismo ostvarili, a vrijeme je prošlo.

Biti vizionar je jako poželjna karakteristika, no postaviti stvari na svoje mjesto u realitetu, zahtjeva planiranje, djelovanje, Kriticizam ali i pragmatičnost. Budi uporna i vjeruj u uspjeh. Zato, nakon što odmaštaš, zapitaj se na koji način ću ostvariti ovaj cilj? Što ću raditi prvo a što drugo pa da u realitetu vidim rezultate. I ne odustaj! Upornost je najvažniji segment za ostvarenje ciljeva. Reci sebi, ovaj put nije uspjelo i neuspjeh nemojte gledati kao neuspjeh već kao feedback, iz kojeg ćeš izvući zaključke kako treba drugi put. Ovo su samo neki od savjeta kako pravilno postaviti i realizirati savjete, za više toga, pridruži se na radionici Ciljevi u Zagrebu 30.04. od 10 h.

Klikni na tri koraka za privlačenje obilja u život.

Web Melita Manojlovic, life i businesss coach.
www.melitamcoaching.com
Facebook Melita Manojlović, Life i Business coach

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.