Nakon što je u sklopu dm zelene turneje proputovao Europu, prvi hrvatski električni automobil XD Concept, koji su vozili Marko Lasić Nered i Mario Petreković, predstavljen je na sajmu automobila na Geneva Motor Showu. Saznaj kako je protekla cijela avantura te zašto je automobil u Genevi izazvao veliku pozornost
Zelene prednosti električnog automobila
Prvi hrvatski električni auto XD tvrtke Dok_Ing stigao je na svoje finalno odredište – Geneva Motor Show. U sklopu dm zelene turneje, na putu od Dubrovnika do Geneve dugačkom 1.415 kilometara, vozački tim Marko Lasić Nered i Mario Petreković prvi su hrvatski električni automobil punili u dm prodavaonicama kako bi javnost upozorili na manjak infrastrukture potrebne za punjenje električnih vozila koja su iznimno isplativ i ekološki prihvatljiv oblik prijevoznoga sredstva.
'Drago mi je što smo i diljem Europe privukli pažnju i poslali poruke o važnosti ekološke odgovornosti, kao zdravom načinu života. Teško nas je ne uočiti sa našim štedljivim zelenim ljubimcem.
Na turneji van Lijepe naše posjetili smo i sajam elektronike u Nurnbergu, gdje je naš XD bio hit i stvarno smo ponosni što je naš izvorni hrvatski proizvod', ispričao je Marko Lasić koji još ne može vjerovati da su stigli do krajnjeg odredišta i da je zelena avantura gotova.
'Geneva Motor Show je nevjerojatan, zaista jest najveći europski sajam ovog tipa i raj za ljubitelje automobila i novih tehnologija u tom području. Zadovoljan sam da smo i mi imali "svog konja za trku" na tako prestižnom događanju i da je i tamo privukao pažnju. XD je vizualno jako atraktivan, softverski izuzetno jak i izuzetno ekonomski isplativ te u potpunosti pogoduje okolišu i njegovoj zaštiti i kao takvog ga prepoznaju', govori Marko i ističe kako je ipak, najvažnije da je poruka ove dm zelene turneje došla do šire javnosti jer se o ovoj problematici treba pričati i na njoj raditi.
I ti možeš doprinijeti očuvanju okoliša
Marko se nada kako su ovim zelenim pothvatom otvorili put širem korištenju električnog auta u svakodnevnom životu u bliskoj budućnosti. Do tada je bitno osvijestiti koliko puno zapravo možeš učiniti za očuvanje prirode i okoliša i biti energetski učinkovita svakoga dana ako kreneš od sebe.
Treba čuvati i štediti vodu u svakodnevnoj potrošnji, kao i šume kroz potrošnju papira,a svatko može maksimalno smanjiti upotrebu PVC vrećica i koristiti platnene vrećice.
'Također, svakodnevno možeš odabrati energetski učinkovitiji i ekološki prihvatljiviji način prijevoza, biciklom, pješice ili javnim prijevozom, kako svojim automobilom ne bi još dodatno emitirala ispušne plinove u prirodu. Postoji doista niz načina kako biti energetski učinkovitiji i ekološki odgovorniji - bitno je osvijestiti važnost takvog ponašanja za nas, prirodu i buduće generacije', kaže Marko Lasić.
Više o tome kako iskoristiti solarnu energiju pročitaj na portalu Pametna kuna.
Odgovorna kupnja uz dm
Zelena turneja električnog auta "na dm šteker", kao dio dm green city projecta, prvi je u nizu ekološki odgovornih inicijativa i kulturno-edukativnih sadržaja koje će dm u 2012., Međunarodnoj godini energetske učinkovitost, pokloniti građanima te odličan povod podsjećanje i motiviranje građana na ekološki odgovornu kupnju.
Tijekom ožujka, svaki kupac u dm-u za 25 bodova na dm active beauty kartici može preuzeti trajnu torbu za kupnju. dm također želi prilikom svake kupnje podsjetiti kupce na važnost ekološki prihvatljivog ponašanja, pa će tako sve koji se odreknu polietilenske vrećice pri kupnji, dm motivirati s dodatnih 5 eko bodova na dm active beauty kartici.
Sav prihod od prodanih platnenih torbi dm će investirati u kupnju uređaja "Krijesnica" - izvorni hrvatski proizvod koji se spaja na fluorescentne cijevi te omogućuje uštedu električne energije veću od 50 posto. dm će uređaj donirati u pet hrvatskih škola kako bi učenici će tijekom boravka u školi imali osvjetljenje najsličnije sunčevom svjetlu koje je potpuno zdravo za oči.
Više informacija o dm green city projectu saznaj na www.dmgreencity.com.