Vožnja biciklom na posao smanjuje rizik od rane smrti za 47 posto, prema novom istraživanju

Freepik
Biciklisti imaju 47 % manji rizik od rane smrti i 10 % manji rizik od hospitalizacije iz bilo kojeg razloga od onih koji putuju na posao ili s posla automobilom ili idu vlakom, pokazalo je novo istraživanje provedeno u Škotskoj.
Vidi originalni članak

"Ova studija pojačava dokaze da aktivno putovanje na posao ima koristi za zdravlje stanovništva i može doprinijeti smanjenju morbiditeta i mortaliteta", napisali su britanski istraživači u svojim nalazima, objavljenim u časopisu BMJ Public Health, piše New York Post.

Studija je pratila više od 82 000 stanovnika Ujedinjenog Kraljevstva - u rasponu od 16 do 74 godine - tijekom 18 godina. U sklopu istraživanja, sudionici su prijavili način prijevoza koji su najčešće koristili za putovanje na posao. Istraživači su zabilježili te informacije i analizirali njihove recepte za lijekove, broj hospitalizacija i smrtne slučajeve.

“Aktivno” putovanje definirano je kao hodanje ili vožnja biciklom. Sve ostale metode putovanja na posao, poput vožnje automobilom ili vožnje vlakom, smatrane su "neaktivnima".

Veća je vjerojatnost da će biciklisti koji putuju na posao biti muškarci, mladi, radnici u smjenama koji žive u gradu - ali nemaju kuću.

Nakon što se uzmu u obzir čimbenici kao što su dob i postojeća zdravstvena stanja, putovanje biciklom povezano je s 51 % manjim rizikom od smrti od raka, 24 % manjim rizikom od hospitalizacije zbog bolesti srca i 20 % manjim rizikom od prepisivanja lijekova za mentalna oboljenja.

Ali biciklisti koji putuju na posao imali su dvostruko veću vjerojatnost da će biti hospitalizirani zbog prometnih nesreća od "neaktivnih" putnika. "Naše otkriće da biciklisti koji putuju na posao imaju dvostruko veći rizik od stradavanja u cestovnom prometu u usporedbi s neaktivnim putnicima pojačava potrebu za sigurnijom biciklističkom infrastrukturom", napisali su autori studije.

Do 40 % manji rizik Muškarci koji bicikliraju, trče ili plivaju mogu smanjiti rizik od devet vrsta raka

S druge strane, pješaci koji putuju na posao vjerojatnije su bile žene, mlade osobe koje rade u smjenama, žive u gradu i pješače na kratke udaljenosti do škole ili posla. Manje je vjerojatno da će biti visoko obrazovane, imati visoke prihode i imati malu djecu.

Putovanje pješaka povezano je s 11 % nižim rizikom od prijema u bolnicu iz bilo kojeg razloga i 7% nižim rizikom od prepisivanja lijekova za mentalno zdravlje.

"Važno je otkriće da je putovanje biciklista i pješaka povezano s nižim rizikom od prepisivanja lijekova za loše mentalno zdravlje", napisali su istraživači.

Europski tjedan mobilnosti Zašto bi ti svaki liječnik preporučio da ideš na posao biciklom?

Ipak, studija je imala ograničenja - odgovori iz popisa odražavaju samo jednu točku u vremenu. Osim toga, zapisi o receptima korišteni u istraživanju datiraju tek od 2009.

Sve više zemalja plaća svojim građanima da na posao idu biciklom, nudeći im u zamjenu povećani neoporezivi dio plaće. To je praksa koju već provode vlade različitih zemalja poput Nizozemske, Belgije, Velike Britanije, Danske ili Njemačke.

Osim što je vožnja bicikla najjeftiniji oblik prijevoza, ista pomaže u skidanju suvišnih kilograma, zateže i oblikuje mišiće, snižava krvni tlak i razinu kolesterola u krvi, povećava izdržljivost organizma, jača imunitet, utječe na poboljšanje probave, čuva zglobove te smanjuje stres i napetost.

vježba s malim učinkom Popularna aktivnost kojom možete umanjiti šanse za razvoj osteoartritisa i produljiti život

Posjeti missZDRAVA.hr