Električni automobili nisu manje štetni od dizelaša, pokazala nova studija
"Električna vozila jedva će pomoći u smanjenju emisije CO2 u Njemačkoj tijekom sljedećih godina, budući da uvođenje električnih vozila ne mora nužno dovesti do smanjenja emisija CO2 iz cestovnog prometa. Motori s izgaranjem prirodnog plina su idealna tehnologija za prelazak na vozila s vodikom ili 'zelenim' metanom u dugom roku", pokazala je studija njemačkog IFO instituta.
Istraživači Christoph Buchal, profesor fizike na Sveučilištu Cologne, Hans-Dieter Karl, stručnjak za energetiku IFO instituta i Hans-Werner Sinn, profesor i bivši predsjednik IFO instituta, koristili su Teslin Model 3 koji godišnje prijeđe 15 tisuća kilometara, odgovoran je za emitiranje do 181 grama CO2 po kilometru, dok dizelski motor ispušta tek 120 grama CO2 po kilometru. Uzeli su u obzir da se za proizvodnju baterija za električne automobile i dalje koristi ugljen.
Preciznije, proizvodnja baterija zahtijeva obradu kobalta, mangana i litija. Uspoređujući ugljični otisak jednog i drugog motora zaključili su stoga da je električni automobil od 11 do 28 posto štetniji za okoliš od dizelaša. To je potvrdila nova studija Christopha Buchala, profesora fizike na Sveučilištu u Kölnu.
Rezultati studije IFO-a u suprotnosti su s iscrpnom studijom koju je Europska agencija za okoliš objavila krajem prošle godine. Prema njima, gledajući cijeli životni vijek električnog automobila, on okoliš zagađuje i do 30 posto manje u odnosu na dizelske i benzinske motore. Međutim, znanstvenici IFO-a upozoravaju da EU, svrstavajući električne automobile u kategoriju s nultom emisijom CO2, potrošače navodi na krivi trag, odnosno da su električni automobili "zeleniji" i ne ostavlja ugljični otisak.
Prema njima, bolja alternativa od dizelaša i električnog automobila bili bi automobili pogonjeni prirodnim plinom, a ekološki najpogodniji ipak je pogon na vodik i metan.