Modne laži o ''plus size'' modelima
Modna industrija primjenjuje izraz ''plus size'' vrlo široko pa žene prosječne tjelesne težine često osjećaju kompleks manje vrijednosti. Neke svjetske modne kuće su kritizirane u javnosti zbog korištenja manekenke prosječne tjelesne težine za reklamiranje odjeće namijenjene ženama krupnije građe. U jednom je katalogu manekenka Sabine Karlsson predstavljena kao "plus size", iako očito spada u prosjek.
I vitke su danas "krupne"
"U prošlosti su za ''plus size'' slovili modeli od konfekcijskog broja 40 ili 42, a danas već i 36 zovu plus size", kaže Anthony Higgins, direktor agencije MSA Models. Američko istraživanje baca svjetlo na raskorak između modnih kriterija i stvarnog života. Dok je broj odjeće koji po tvrdnji industrije odgovara krupnoj građi sve manji, prosječna Amerikanka nosi broj 44.
Krivnja zbog tijela
"Već i curice od sedam godina idu na dijetu. Žene iz svih krajeva svijeta mrze svoja tijela čim se rode. I ja sam godinama osjećala krivnju zbog svoje tjelesne građe", napisala je Robin Lawley u kolumni o posljedicama promicanja nezdrave mršavosti. Kad je uz mnogo napora smršavjela i uspjela ući u modni biznis, morala se podvrgavati teškom odricanju da bi opstala na pisti.
"Sjećam se nebrojenih sati trčanja, preskakanja večere, namjernog gladovanja. Pokušavala sam ostvariti ideal koji nije u skladu s mojom konstitucijom." Pozvala je modnu industriju da prestane manipulirati s javnošću. "Uvjeravanje djevojaka i mladića da moraju stati u dizajnersku odjeću umjesto dizajniranja odjeće koja odgovara stvarnim ljudima neshvatljivo je i okrutno."
Robin je na koncu odustala od mučenja svog tijela radi uklapanja u mainstream modnu industriju te je napravila karijeru kao'' plus size'' model, iako je s veličinom 42 još uvijek ispod prosječne Amerikanke. "Kad sam prigrlila svoju prirodnu težinu i probila se među ''plus size' modele osjetila sam se cjelovitom i ispunjenom", zaključila je.
Percepcija vitkosti i ljepote
Zašto su modni dizajneri ustrajni u uvjeravanju javnosti da je mršavo lijepo? Odgovor treba potražiti u sprezi modne industrije s estetskom: modna nameće mršavu figuru kao ideal ljepote, a estetska industrija zatim prodaje različite zahvate na licu i tijelu, tretmane za učvršćivanje i pomlađivanje, brisanje bora i slično.
Puno je važnije paziti na pravilnu prehranu, redovito i umjereno vježbati i brinuti o sebi te održavati tjelesnu težinu koja odgovara tvojoj konstituciji, a ne težiti pretjeranoj mršavosti koju promovira modna industrija. I imati na umu da su za ''lažnu'' percepciju vitkosti i ljepote zaslužni majstori promidžbe iz modne i estetske industrije.
Velike promjene tjelesne težine mogu dovesti do krize identiteta jer ono što se događa s našim tijelom utječe i na sliku o nama samima. Pročitaj osobno iskustvo našeg čitatelja i njegovu percepciju vlastitog tijela.
Pročitaj mišljenje stručnjaka. zašto su žene toliko opterećene izgledom.