Narančastom bojom vrati energiju
Boje smiruju
Snimanje mozga elektroencefalogramom pokazalo je da se moždana aktivnost pri opažanju najdraže ili najistaknutije boje javlja prije nego što svjesno skrenemo pažnju na nju. Boje su toliko jaki podražaji da aktiviraju naš mozak već kad ih vidimo samo krajičkom oka. Boje imaju velik utjecaj na naše emocije, neke nas potiču na vježbanje, druge smiruju i nadahnjuju, a treće potiču na potrošnju. Osvijesti utjecaj boja i pazi da te ne navedu na ono što ne želiš.
Plavi ured nadahnjuje
U studiji objavljenoj u časopisu Enviromental Science and Technology biciklisti su zamoljeni da voze bicikl gledajući video snimku prirode u različitim bojama. Kad je okoliš bio zelen, sudionici su svoj tjelesni napor doživljavali manjim nego pred sivim okolišem. Stoga, siđi s trake za trčanje i zaputi se u prirodu. U bolnicama također nalazimo zelenu boju, jer ona potiče mir, zdravlje, svježinu, ideju prirode i svijest o okolišu.
Koristiš li plavu boju u svom radnom prostoru, potaknut ćeš kreativnost. Istraživači s Poslovne škole Sveučilišta Britanske Kolumbije utvrdili su da osobe koje su koristile računalo s plavom pozadinom imaju maštovitije ideje. Mogući je razlog taj što plava boja suzbija stres i ulijeva spokoj, čime omogućuje kreativnom dijelu mozga da se aktivira.
Smirujuće svojstvo plave koristi se u noćnim svjetlima u avionima, u bolničkim hodnicima i u opasnim četvrtima. U nekim su dijelovima Glasgowa 1999. godine noćna svjetla bila ukrašena nizovima plavih lampiona. Otad se, po lokalnim izvorima, značajno smanjio kriminal u tim zonama. Jednak pokus izveden je 2005. godine u pojedinim kvartovima Nara u Japanu. Rezultat je bio smanjenje krađa i otmica za 9 posto.
Žuta i narančasta potiču vitalnost i pozitivnost
Želiš li manje jesti, razmisli o boji svojih tanjura. Studijom objavljenom 2012. godine u časopisu Appetite dokazano je da ljudi jedu manje hrane ako je poslužena na crvenom tanjuru u usporedbi s hranom posluženom na bijelom ili plavom. Istraživači vjeruju da je to zbog našeg podsvjesnog asociranja crvene boje sa zaustavljanjem i zbog njene sposobnosti da nas razdraži.
Vjerojatnije je da ćeš se zadržati i nešto kupiti u dućanu u kojem prevladavaju hladni tonovi, nego u prostoru čiji su zidovi crveni. Ova boja više od svih privlači pozornost, ali i iritira. To je boja znakova za zaustavljanje i boja krvi, ona ubrzava metabolizam, podiže krvni tlak i ubrzava otkucaje srca.
Žuta i narančasta pune energiju, potiču vitalnost, pozitivnost, igru i radost. Žute i narančaste slike često se koriste za privlačenje pažnje na izloge i na internetske oglase koji pozivaju na kupnju, pretplatu ili prodaju. Ružičasta će kao boja optimizma i lakomislenosti isprazniti novčanike mladih žena, a crna onih koje kupuju luksuznu robu, jer simbolizira vrijednost, prestiž, izdržljivost i sofisticiranost.
Idealnu kombinaciju boja za svoj dom doznaj na portalu budi.in.