Marmelada od čilija i crni češnjak su IN
Predstavljeni gastronomski noviteti
Najveći interes posjetitelja privukli su autohtoni lokalni proizvodi brojnih OPG-ova, vrhunska vina po izrazito povoljnim cijenama te razni gastronomski noviteti, poput crnog češnjaka, gheea od kikirikija i kakaa i marmelade od čilija.
Mnogi su izlagači dva sata prije završetka festivala rasprodali svoje zalihe, zadovoljni posjetiteljima i prodajnim potencijalom ovog festivala. Na festivalu je sudjelovalo čak 16 županija koje su se kroz svoje najbolje proizvođače hrane i vina predstavile kao atraktivne eno-gastro destinacije. Hrvatska gospodarska komora na svom je grupnom izlagačkom prostoru predstavila udruge zaštićenih autohtonih proizvoda – od ličkog krumpira, ogulinskog kupusa, klastera domaćeg pršuta do raznih vinara s autohtonim vinima.
Vrhunski chefovi okupili pobornike zdrave i raw food kuhinje
Tijekom sva tri festivalska dana, na dvije show cooking pozornice kuhali su se brojni specijaliteti vrhunskih chefova, gastro blogera, pobornika zdrave i raw food kuhinje. Kulinarske su radionice bile besplatne i sva pripremljena jela nudila su se za degustaciju. Zbog bogate ponude vina iz cijele Hrvatske koja su se nudila za degustaciju, uz izlagačke se štandove uglavnom degustiralo i kupovalo s vinskom čašom u rukama, dok su istinski ljubitelji vina imali priliku sudjelovati na 11 besplatnih vinskih radionica.
Okusi Slavonije zavladali su festivalom u petak i subotu. U petak je Vukovarsko-srijemska županija održala prezentaciju tradicionalnih i većini nepoznatih jela Srijema i Slavonije uz vrhunska i nagrađivana lokalna vina. Drugi je dan festivala prošao u znaku gastro prezentacije Virovitičko-podravske i Osječko-baranjske županije koje su ispred Arene Zagreb pripremale šarane na rašljama i fiš paprikaš. Porcije su bile na prodaju po cijeni od 10 kuna a prikupljen novac namijenjen je zakladi Mladi kuhar čiji je cilj podrška u praktičnoj edukaciji učenika i promicanje deficitarnih zvanja kuhara i konobara.
Direktorica Hrvatskog festivala hrane i vina, Đurđa Protić istaknula je kako je ovakav festival Hrvatskoj potreban jer malim i srednje velikim proizvođačima hrane i vina pruža platformu da se svojim kvalitetnim proizvodima predstave većem broju posjetitelja. „Domaća gastronomska baština i ponuda brojnih proizvođača snažno doprinosi promociji domaćeg turizma, što su prepoznale i županije kojima je cilj da se pozicioniraju kao cjelogodišnje turističke destinacije, upravo zahvaljujući eno-gastro ponudi“ istaknula je Đurđa Protić.