Instagram prevara: "Pošalji fotku ljubimca, a mi ćemo posaditi drvo!"

Instagram Organizacija je svakom Instagram korisniku koji objavi fotografiju kućnog ljubimca obećala zauzvrat posaditi jedno drvo
Najnoviji Instagram trend potiče korisnika da objavi fotografiju ljubimca te da će zauzvrat eko organizacija posaditi mlado drvo. Istražili smo hoće li drveće uistinu biti posađeno te tko stoji iza ovih tvrdnji
Vidi originalni članak

Instagramom se prije koji dan proširila naljepnica putem koje su korisnici mogli objaviti fotografiju svojih kućnih ljubimaca. Jednom kada to naprave, obećano im je da će zauzvrat biti posađeno jedno drvo. Tko će posaditi drvo i gdje, malo tko se zapitao pa su tako fotografije mačaka, pasa, papiga, ribica i hrčaka preplavile Instagram. 

Sada kada se ovoj "akciji" pridružilo preko četiri milijuna korisnika, odlučili smo potražiti tko je dao to obećanje o pošumljavanju Zemlje. Originalni post objavio je profil Plant A Tree Co. koji je kasnije priznao da je situacija otišla izvan njihove kontrole. Plant A Tree Co. tvrde kako su upravo oni objavili originalni post te da su ga nakon samo 10 minuta obrisali jer su vidjeli koliko je veliku popularnost stekao.  

Također dodaju da ih je Instagram obrisao s originalnog posta te da se zato ne vidi tko je autor naljepnice, stoji u njihovoj posljednjoj objavi. Možda se čini kao nesretan slijed događaja, no ovo nije prvi put da je ista organizacija započela kampanju koja je netragom nestala. 

Hoće li stabla biti posađena? 

Plant A Tree Co. napisali su kako nemaju sredstava za sadnju tako velike količine stabala, no odmah su započeli s kampanjom prikupljanja donacija pomoću kojih bi mogli posaditi više stabala. Sve to zvuči idilično, no pratitelji nisu uvjereni tako lako. 

Na njihovom profilu i web stranici stoji da su posadili već 6500 stabala te da im je cilj do kraja godine posaditi milijun sadnica. Unatoč brojkama koje ističu, nema niti jednog dokaza da je navedeno drveće posađeno. Ono što jasno ističu na web stranici je prodaja ogrlica koja financira pošumljavanje. Jedna kupljena ogrlica znači i jedno posađeno drvo - u teoriji. Ogrlice koje vidimo na profilu prodaju se po cijeni od 29,95 američkih dolara, no ta je cijena prekrižena i ogrlice su snižene na 0 dolara. Sve što trebamo platiti za ogrlicu i jedno posađeno drvo je poštarina od 9 dolara. Upravo takav obrazac imaju klasične internetske prevare koje kupcu daju osjećaj da proizvod dobije besplatno, a istovremeno plaća poštarinu koja je i nekoliko puta veća od vrijednosti proizvoda. 

Tko se zapravo krije iza Plant A Tree Co. profila detaljno je istražio australski freelance novinar Patrick Malborough. Osoba koja je osnovala Plant A Tree Co. je Zack Saadioui, računalni tehničar iz Floride. Ono što nas je dodatno uvjerilo da je cijela stvar prevara je činjenica da Zack ima svoj YouTube kanal na kojem objašnjava kako osigurati pasivne prihode kroz prevare poput ove s besplatnim proizvodima i plaćanjem poštarine. Zaključak njegovog istraživanja je jasan - drvo za koje su mačka, pas ili ribica završili na Instagram profilu nikada neće biti posađeno. 

Akcije prikupljanja sredstava za sadnju drveća nisu rješenje

Jasno nam je da četiri milijuna stabala koje je obećao Zack Saadioui neće biti posađeno, no što je s akcijama koje to i naprave? Iako postoji nekoliko organizacija koje odgovorno sade stabla diljem svijeta, kao što je Ecosia, većina takvih akcija je upitna. Služe uglavnom za promicanje određenog brenda i predstavljanje kompanije kao lažno ekološki osviještene.

Većina akcija sađenja stabala fokusira se na sadnju jedne vrste stabala na istom području. Takva strategija nije dobra jer tada dobijemo plantažu istih biljaka koje brzo venu i stvaraju još više problema. Savršen primjer za to je projekt proveden u Turskoj gdje je posađeno 11 milijuna sadnica od kojih je 90 % uvenulo nakon samo nekoliko mjeseci, prenosi Euro News

Odgovorna sadnja stabala podrazumijeva uvođenje bioraznolikosti u ekosustav, sadnja vrsta koje su prirodno prisutne na određenom području i pažljivo planiranje sadnje koje će uistinu pomoći u borbi za naš planet. Također je puno efektivnija strategija očuvati već postojeće prirodne šume koje služe kao pluća planeta nego stihijska sadnja mladih stabala u svrhu borbe s klimatskim promjenama. Kada sve to uzmemo u obzir, možda je i dobra stvar što fotografija Maxa ili Lune neće posaditi drvo u naše ime, no to ne znači da ne bismo trebali nastaviti sudjelovati u akcijama za spas Zemlje. Ključno je dobro se informirati.  
 

Vrijeme je za promjenu! Crveni alarm za čovječanstvo: Najopsežnije izvješće o klimatskim promjenama

Posjeti missZDRAVA.hr