Fitness 05. listopada 2010.

Vježbam, ali ne mršavim

Jelena-Mih
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Redovito vježbaš i nadaš se da ćeš tako smršavjeti? Ako pripadaš tipu "kompenzatora", koji nakon treninga povećani gubitak energije nadoknađuju povećanim unosom hrane, teško ćeš smršavjeti unatoč napornom vježbanju. Glumica Jelena Miholjević otkrila nam je prepoznaje li se u ovom opisu

Dr. Neil King sa Sveučilišta u Queenslandu u Australiji kroz istraživanje provedeno u suradnji sa Sveučilištem u Leedsu u Velikoj Britaniji, dokazao je da različiti ljudi vježbanjem ne postižu jednake rezultate u mršavljenju.

"Kada govorimo o gubitku kilograma, mnogi ljudi pretpostavljaju da, ako nisu izgubili predviđenu kilažu, ne vježbaju dovoljno i zato ne postižu željene rezultate", kaže dr. King.

Njegova je studija međutim pokazala da čak i kad imaju jednaki broj treninga s osobnim trenerima, ljudi gube različitu količinu kilograma.

Cilj istraživanja, koje je pratilo 35 debelih i pretilih osoba iz Velike Britanije, bio je identificirati  i objasniti razlike u gubitku kilograma uz pomoć vježbanja.

Ispitanici su sudjelovali u 12-tjednom programu vježbanja, s individualno osmišljenim treninzima kako bi po satu izgubili 500 kalorija.

Otkriveno je da učinkovitost vježbanja kao metode gubitka kilograma može biti ugrožena "kompenzacijskom reakcijom" kod koje se zbog povećane potrošnje energije na treningu poslje poveća glad pa i unos hrane.

'Otporni na vježbanje'

Takozvani kompenzatori su ljudi koji prilagođavaju svoj unos hrane povećanoj potrošnji energije prilikom vježbanja. To bi kod nekih ljudi moglo biti povezano s automatskim biološkim nagonom, dok je kod drugih riječ o svjesnom uzimanju hrane kako bi se nagradili.

Dr. King kaže da je istraživanje pokazalo da su neki ljudi predodređeni na kompenzacijske reakcije, što ih čini otpornima na dobrobiti vježbanja u gubitku kilograma.

"Različiti rezultati koje ljudi postižu sličnim aktivnostima upućuju na potrebu da ih se svakog individualno tretira na za njega odgovarajući način. Također je važno prepoznati mehanizme koji su odgovorni za te različitosti pa s kompenzatorima postupati na način koji će njima osobno pomoći u stvarnom gubitku kilograma.

Onima koji su otporni na vježbanje bolje bi odgovarao program mršavljenja koji uključuje kontrolirani plan prehranu, u kombinaciji s vježbanjem."

Ono što ovoj studiji daje vjerodostojnost je činjenica da su ispitanici vježbali pod supervizijom, tako da se varijacije u gubitku kilograma nisu mogle opravdati različitom količinom ili načinom vježbanja.

Pogledaj video vježbe za trbuh i leđa!

Jelena: Uz vježbu manje jedem

Glumica Jelena Miholjević za sebe kaže da je strastveni vježbač, ali i hedonist, pa smo ju upitali prepoznaje li se možda u opisu takozvanih kompenzatora. 

"Kada krenem vježbati, važniji mi je oblik tijela nego brojke na vagi, a poboljšanje u izgledu tijela obično brzo primijetim. Nakon treninga nisam jako gladna, već me, naprotiv, redovito vježbanje uvijek potakne i da više pazim na prehranu i općenito živim zdravije", kaže Jelena.

Priznaje da se cijeli život debljala i mršavjela pa je uspješno primjenjivala i Montignacovu dijetu i akupunkturu, ali bi joj se kad bi prestala s tim, kilogrami obično vraćali.

Pročitaj sve o Montignacovoj dijeti!

"Sada dojim pa se od ničega ne uzdržavam, ali ću se kasnije opet početi brinuti o kilogramima. O dijetama ne volim ni misliti, već smatram da se neka ravnoteža najbolje postiže kada jedeš zdravo i raznoliko, što više žive hrane i kada si što češće sam kuhaš.

Kretanje je tu isto jako važno, a ja stalno vježbam pa sam i u trudnoći išla na pilates i jogu. Kod kuće redovito radim vježbe Pet Tibetanaca, a glavno prijevozno sredstvo mi je bicikl. Da se ne krećem, jednostavno se ne bih dobro osjećala", ispričala nam je glumica.

  • Default avatar -
    marelica

    Slažem se s Irom, treba jesti više puta dnevno po malo, isto tako treba paziti i što se jede. mislim da slatkiši i grickalice uopće nisu opcija, ... uz takvu kontroliranu prehranu može se mršaviti skoro i bez vježbe, a vježba samo pomažei ubrzava priču - metabolizam i sl. na večer nikako ne konzumirati voće - što većina ljudi radi - nego jesti tunu, posni sir, jaja, meso i sl. za ručak, ne mještati bjelančevine i ugljikohidrate tj. ne mještati npr. meso i krumpir i salatu, nego jesti meso i salatu npr. i tako dalje... i tako dalje ...

  • Default avatar -
    Ira29

    Ma treba jest 5 obroka dnevno manje količine (kad jedeš 5 ili 6 puta dnevno ni ne trebaju ti velike koilčine jer u biti non stop nešto jedeš!) izbacit pretjerano prejedanje slatkišima, slaniše tipa smokija i čipičipsa skroz zaboravit jer je to najveće smeće, a sve ostalo se može i mora jest, počevši od kruha pa preko fažola! Samo se držite toga i ne treba vam nikakvo vježbanje! Vježbat će te poslje da potjeratze celulit, al to tek kad smršavite :-) Etogac...tajna velike moći je otkrivena!

  • Default avatar -
    jadro73

    Onaj tko vježba,a ne gubi na težini jednostavno ne vježba dovoljno za količinu hrane koju unese.Povećati opterećenje kod anaerobnih vježbi i raditi više aerobnih vježbi također sa postepenim povećanjem opterećenja(npr,povećati nagib na traci).Jednostavno kada se osjeti da je vježbanje prelagano napraviti da bude teže.Kod kuće je to problem zato je teretana bolje rješenje.Kod kuće si prisiljen na vježbanje uz strogu dijetu da bi imao ikakvog efekta.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.