Fitness 4300 prikaza 05. prosinca 2016.

Savjet trenera: zaboravi na dijetu i vježbaj s utezima!

Foto: Guliver/Shutterstock
zdrava krava postala miss7zdrava.24sata.hr

Bazalni metabolizam je energija potrebna za održavanje normalnih tjelesnih funkcija poput rada srca, disanja, probave, održavanja tjelesne temperature.

Faktori koji utječu na bazalni metabolizam su dob, spol, tjelesna visina i bezmasna tjelesna masa. Na prvo troje ne možemo utjecati, ali zadržimo se malo na zadnjoj stavci – bezmasna tjelesna masa.

Bezmasna tjelesna masa je zbroj mase kostura, mase organa, mase tjelesnih tekućina i mišićne mase, Tako je, mišićna masa utječe na bazalni metabolizam. 

Obične i pouzdane metode za ubrzavanje metabolizma

“Ali ja ne želim mišiće, ja bih samo malo smršavio/-la.”

To se većinom čuje od ženske populacije, ali je također česta izjava kod muškaraca. Naime, što se tiče izgleda ili  “fitness ciljeva” i muškarci i žene u većini  slučajeva žele istu stvar – manje masti i više mišića na ciljanim mjestima. Težinski trening popraćen prehranom čini upravo to.

 | Author: Guliver/Shutterstock Foto: Guliver/Shutterstock

“A zašto ne trčanje, aerobik ili neki drugi oblik “cardija”?”

Istina, i razne cardio aktivnosti mogu polučiti rezultat, ali samo u početku. Problem je što to nije održivi model kontrole razine masnog tkiva. Zajedno s mastima, tijelo se počinje riješavati i ono malo mišićne mase što osoba ima kako bi se prilagodilo uvjetima u koje ga se stavlja – previše aktivnosti/nedovoljno hrane. Za daljni napredak potrebno je kretati se sve više i/ili jesti sve manje. I tako kreće začarani krug.

A ako osoba počne ponovno jesti “normalno” i manje se kretati – opet dolazi do nakupljanja masnog tkiva i to još brže nego zadnji put. Drugim riječima, zbog manje mišićne mase smanjuje se bazalni metabolizam.

Savjet trenera 

"Umjesto da se fokusiraš na potrošnju kalorija, poradi na izgradnji bazalnog metabolizma. Treniraj utezima kako bi povećala mišićnu masu pa ćeš zahvaljujući tome nećeš morati neprestano biti na dijetnom režimu prehrane. Naravno, ne zaboravi da je važno paziti na način prehrane, da je ona zdrava i ujednačena. No, uz izgrađeni bazalni metabolizam bit ćeš sita i sretnija, imat ćeš više samopouzdanja, a izgledat ćeš i osjećati se bolje", tvrdi trener Donat Rupčić.

Više njegovih savjeta pronađi na Facebook stranici

Komentari 0

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.