Zašto se Ida Prester skinula u videu?

Davorin Višnjić/PIXSELL
#Pinkypromiss nova je javno-zdravstvena kampanja koja je pokrenuta u suradnji Klinike za tumore KBC-a Sestre milosrdnice, udruga EUROPA DONNA, NISMO SAME i SVE ZA NJU, uz podršku Rochea Hrvatska i komunikacijskih platformi lifestyle portala miss7. Cilj je ove edukativne kampanje podizanje svijesti o nužnosti redovitog samopregleda dojki – jednostavne i brze metode koja može spasiti život te omogućava rano otkrivanje raka dojke.
Vidi originalni članak

Konferencija za medije otvorena je prikazivanjem edukativnog filma udruge NISMO SAME s ambasadoricom kampanje Idom Prester, prvog filma u kojem je neka javna osoba samopregledala dojke. Ida Prester tom je prilikom izjavila: "Imala sam potrebu dati svoj doprinos podizanju svijesti o važnosti samopregleda jer se oboje mojih roditelja borilo s tumorom. Tata je zdrav zadnjih 20 godina, mama svoju petu pobjedu nad rakom može zahvaliti samo ranoj dijagnostici. I rak i ljudsko tijelo kod nas su još uvijek tabu-teme pa su i to razlozi zbog kojih nisam dvojila kad sam dobila poziv da se uključim i budem ambasadorica ove sjajne kampanje."

U nastavku konferencije o kampanji #Pinkypromiss i razlozima za pokretanje ove javno-zdravstvene inicijative govorili su:

● doc. dr. sc. Ivan Milas – v. d. predstojnika Klinike za tumore KBC-a Sestara milosrdnica

● Ivica Belina, prof. edukac. reh. – predsjednik Koalicije udruga u zdravstvu

● Tonkica Zlački – glavna urednica miss7 izdanja

● Milorad Gošev, dr. med. – generalni direktor Rochea Hrvatska.

Uzmi zdravlje u svoje ruke – redoviti samopregled dojki može spasiti život

Vršitelj dužnosti predstojnika Klinike za tumore KBC-a Sestara milosrdnica doc. dr. Ivan Milas u svojem je obraćanju istaknuo: „U klinici za tumore rado smo prihvatili poziv partnera na zajedničko djelovanje u kampanji #Pinkypromiss jer znamo da edukacija, bolja informiranost o raku dojke te važnost samopregleda, redovitih ultrazvučnih pregleda i mamografskih pregleda može dugoročno rezultirati većim brojem dijagnoza u ranoj fazi bolesti, kada su rezultati liječenja znatno bolji. Prva je osoba kojoj se žene trebaju obratiti napipaju li kvržicu tijekom samopregleda njihov liječnik primarne zdravstvene zaštite, koji će ih dalje uputiti na dijagnostičku obradu u nadležnu ustanovu. Na sreću, većina je napipanih tvorbi dobroćudne/benigne etiologije, a u slučajevima gdje se inicijalnom obradom, prvenstveno ultrazvukom i mamografijom, postavi sumnja na maligno, dalje će biti upućene u ustanove koje mogu napraviti cjelovitu dijagnostičku obradu i prikaz na multidisciplinarnom timu za liječenje raka dojke.“

Ivica Belina, predsjednik Koalicije udruga u zdravstvu, na konferenciji za medije predstavljao je platformu Onkologija.hr, koja okuplja 14 organizacija koje se bave oboljelima od malignih bolesti, a između ostalih i udruge EUROPA DONNA, NISMO SAME i SVE ZA NJU. Opisao je kampanju #Pinkypromiss kao inovativan primjer dobre prakse, koja je na najbolji način, na jedinstvenoj komunikacijskoj platformi, prvi put povezala najaktivnije udruge, jednu od najznačajnijih bolničkih institucija, u kojoj se liječe žene oboljele od raka dojke i jednu od vodećih farmaceutskih industrija, koja igra aktivnu ulogu u transformaciji onkološke skrbi bolesnika u Hrvatskoj. Kampanja #Pinkypromiss nije usmjerena samo na podizanje svijesti, već i na preuzimanje aktivne uloge svake žene u očuvanju zdravlja svojih dojki.

Na kraju je svog obraćanja Ivica Belina u ime udruga istaknuo: „Budući da je prevencija raka dojke, prema današnjim saznanjima, ograničena, redoviti samopregledi i pregledi nužni su za rano otkrivanje i uspješnije liječenje. Pozivamo sve žene da sudjeluju u kampanji te da preuzmu odgovornost za svoje zdravlje.“

U svom obraćanju Tonkica Zlački, glavna urednica izdanja miss7, naglasila je da će se jednogodišnja kampanja #Pinkypromiss provoditi na portalima miss7 grupacije 24sata – miss7, missZDRAVA i missMAMA. „Premda znaju da je važno, žene ne obavljaju redoviti pregled jer se boje suočiti – odgađaju ili negiraju pa im je teško stvoriti naviku redovitog pregleda. U sklopu kampanje pokrenut ćemo poseban microsite na kojem ćemo objavljivati sve sadržaje povezane s kampanjom i pozivati prijateljice da sklope #pinkypromiss i primaju redovite personalizirane podsjetnike za samopregled. #Pinkypromiss je prva kampanja za rak dojke čiji je cilj promjena ponašanja poticanjem mladih djevojaka i žena na samopregled dojki. Želimo da stvore naviku."

Generalni direktor Rochea Hrvatska Milorad Gošev, dr. med. izrazio je zadovoljstvo zbog pokretanja kampanja i istaknuo: „Razlozi zbog kojih smo odlučili biti glavni pokrovitelji ove kampanje brojni su. Roche, kao društveno odgovorna kompanija, globalni je pionir u farmaceutskoj industriji i dijagnostici usmjeren na unapređenje znanosti kako bi se unaprijedili životi i zdravlje ljudi, ali i poboljšala kvaliteta života te ishodi liječenja. Samo multidisciplinarnim pristupom u liječenju, suradnjom svih uključenih te kvalitetnom edukacijom bolesnika možemo smanjiti broj oboljelih i značajno unaprijediti ishode liječenja jer je rak dojke izlječiv ako se otkrije u ranoj fazi. U suradnji sa svojim partnerima, kampanjom imamo mogućnost pozitivno utjecati na sve žene s ciljem unapređenja njihova zdravlja te zdravlja cijele zajednice.“

U sklopu kampanje predstavljen je poseban microsite #pinkypromiss.24sata.hr kao glavni izvor informacija o samopregledu i raku dojke na kojem će se svi zainteresirani moći vrlo detaljno informirati i pronaći odgovore o toj bolesti.

Posjeti missZDRAVA.hr