Svjetski dan vida
Globalne statistike vezane uz sljepoću i poremećaje vida
Sljepoća i poremećaji vida u brojkama:
- Prema procjenama Međunarodne agencije za prevenciju sljepoće, oko 800 milijuna ljudi u svijetu je slijepo, pate od teškog poremećaja vida ili gubitka vida na blizinu,
- Među njima, 45 milijuna ljudi je slijepo, a 269 milijuna pati od teškog poremećaja vida. Dodatnih 517 milijuna ljudi moraju koristiti naočale za čitanje i ostale aktivnosti koje zahtijevaju vid na blizinu
- Otprilike 80 posto sljepoće može se izbjeći, dakle, moguće ju je liječiti ili spriječiti
- 145 milijuna ljudi pati od slabog vida radi nekorigiranih refrakcijskih grešaka. U većini slučajeva normalan vid se može povratiti naočalama ili kontaktnim lećama
- Redoviti pregledi očiju, naočale ili kontaktne leće mogli bi promijeniti živote milijuna ljudi
Pogođene skupine:
- Žene su suočene sa značajno većim rizikom gubitka vida od muškaraca: dvije trećine slijepih osoba u svijetu su žene i djevojčice
- Devedeset posto slijepih osoba živi u zemljama niskog standarda, mnogi od najsiromašnijih ljudi na svijetu su slijepi ili pate od značajnih poteškoća s vidom
- Otprilike 82 posto svih ljudi koji pate od poteškoća s vidom imaju 50 i više godina
- Više od 12 milijuna djece od 5 do 15 godina imaju poremećaj vida radi nekorigiranih refrakcijskih grešaka, stanja koja je lako moguće dijagnosticirati i korigirati naočalama, kontaktnim lećama ili refrakcijskom operacijom.
Pogled u budućnost
Infektivni uzroci sljepoće smanjuju se kao rezultat ulaganja u zdravstvenoj skrbi. S porastom starije populacije i promjenama u načinu života predviđa se da će kronična stanja koja rezultiraju sljepoćom, kao što je dijabetička retinopatija, eksponencijalno rasti. Također se predviđa da će bez učinkovite intervencije na većem planu, broj slijepih osoba u svijetu porasti do 76 milijuna do 2020. godine.
Ciba Vision
Kako bi stvorila višu svijest o vrijednosti zdravog vida, te predočila posljedice oštećenja vida, tvrtka Ciba Vision, svjetski predvodnik u skrbi o vidu, pokrenula je javnu edukativnu kampanju koja uključuje online galeriju slika, video, Facebook stranicu, te materijale za očne specijaliste u svrhu educiranja pacijenata.
Povodom proslave Svjetskog dana vida, Ciba Vision nastoji potaknuti ljude iz cijelog svijeta na očni pregled tijekom listopada, kao i na trajno čuvanje vida.
U Hrvatskoj Ciba Vision zastupa tvrtka Splendor d.o.o. koja na svojim stranicama www.kontaktne-lece.net i www.recitoocima.com sustavno educira korisnike leća o ispravnom korištenju kontaktnih leća.
Više info na: www.cibavision.com