Počeši s razlogom - 46 muškaraca otkrilo rak testisa u ranoj fazi
Zajednička kampanja Kliničkog bolničkog centra Zagreb i Ožujskog piva "Počeši s razlogom" za rano otkrivanje raka testisa, koja je prošle godine izazvala veliko zanimanje javnosti, nastavlja se i ove godine. Prošlogodišnje aktivnosti kampanje rezultirale su ranim otkrivanjem raka testisa kod 46 muškaraca.
Taj rezultat pokazuje da kontinuirana edukacija i bolja informiranost o raku testisa i važnosti samopregleda mogu dugoročno doprinijeti manjem broju oboljelih muškaraca u fazi uznapredovale bolesti i time većoj stopi izlječenja.
Najčešći rani simptomi raka koje ignoriraju žene i muškarci
Postotak izlječenja u ranoj fazi je veći od 95%
Rak testisa, koji se najčešće pojavljuje kod muškaraca između 18. i 35. godine, ako se otkrije u ranoj fazi, izlječiv je u više od 95 posto slučajeva. Upravo zbog te činjenice samopregled je prvi važan korak ka uspješnijem liječenju te bolesti.
Drugi korak svakako je odlazak urologu, koji mnogi muškarci odgađaju, a upravo je on ključan u bržem izlječenju.
Telefonsko savjetovalište
Koliki je kampanja imala utjecaj na javnost pokazuje i činjenica da je telefonsko savjetovalište, otvoreno u sklopu aktivnosti kampanje prošle godine pri Odjelu za urogenitalne tumore Klinike za onkologiju KBC-a Zagreb, primilo više od 400 poziva muškaraca koji su tražili dodatne informacije o ovoj bolesti.
Telefonsko savjetovalište s radom nastavlja i ove godine, a u sklopu njega liječnici Odjela za urogenitalne tumore Klinike za onkologiju KBC-a Zagreb svakog četvrtka od 13 do 15 sati na broj telefona 01 2388 112 odgovarat će na sva dodatna pitanja o toj bolesti. Internetsku stranicu www.pocesisrazlogom.com kao glavni izvor informacija o samopregledu testisa i raku testisa u godinu dana posjetilo je više od 50 tisuća korisnika.
Muškarci isto mogu oboljeti od raka dojke
Kampanja ide dalje
Aktivnosti kampanje Počeši s razlogom u ovoj godini predstavio je Vanja Bartolec iz Ožujskog piva te izjavio: „Ove godine predstavljamo novi televizijski spot „Budi hrabar“, kojim idemo korak dalje i želimo naglasiti važnost odlaska urologu ako se otkriju bilo kakve promjene na testisima. Također donosimo osobne priče muškaraca koji su preboljeli rak testisa te nastavljamo s javnozdravstvenim akcijama po Hrvatskoj.“