Jesi li ove godine pregledala dojke?
Navedeno istraživanje provedeno je u listopadu, mjesecu borbe protiv raka dojke, u kojem se brojnim aktivnostima želi educirati žene o važnosti redovitih (samo) pregleda te posebno osvijestiti mlade djevojke da je prvi UVZ dojki potrebno obaviti do 25. godine.
Preuzmi odgovornost za svoje zdravlje!
Kada je riječ o razlozima neodlaska na pregled ispitanice mlađe od 25 godina navele su upravo svoje godine, odnosno većina njih smatra da su premlade za pregled, pogotovo ako u obiteljskoj anamnezi nemaju slučaj karcinoma dojke ili smatraju da su zdrave. Ispitanice starije od 25 godina kao razloge su navodile strah od loših vijesti te preveliku zauzetost drugim obvezama, a zastupljeno je bilo i stajalište da ne mogu utjecati na razvoj bolesti ako im je suđena.
"Iznimno je bitno da sve žene shvate da se bolest ne događa uvijek nekom drugom te da nepostojanje anamneze raka dojke u obitelji ne znači automatski da i one same neće oboljeti. Štoviše, iskustvo pokazuje kako samo 15 posto oboljelih žena u svojoj obitelji imaju nekog oboljelog od raka dojke. Osim toga, žene nikad nisu premlade za odlazak na prvi pregled jer je u Hrvatskoj samo u 2011. godini bilo gotovo 400 novooboljelih žena od raka dojke mlađih od 49 godina, od kojih najmlađa nije imala niti 25 godina. Zato pozivam sve žene da se obrate svojim liječnicima, idu na redovite preglede i uzmu zdravlje čvrsto u svoje ruke. Na preventivni pregled ne idemo otkriti bolest, nego potvrditi svoje zdravlje i odgovornost prema sebi", izjavila je psihologinja Liljana Vukota, dopredsjednica udruge SVE za NJU i voditeljica Centra za psihološku pomoć Udruge.
Podrška Lane Jurčević
Istraživanje o učestalosti kontrolnih pregleda dojki provedeno je od 3. do 10. listopada 2013. na Facebook stranici Nestlé FITNESS žitarica te na Cvjetnom trgu u Zagrebu u sklopu događanja "SVE za NJU, najbolju prijateljicu!", u organizaciji Udruge SVE za NJU i njenih partnera. Podršku akciji dala je i Lana Jurčević, koja je ovom prilikom izvukla imena 5 sretnih dobitnica kojima Nestlé FITNESS poklanja UVZ dojke, a na koji mogu povesti i svoju prijateljicu. Uz to, 100 sretnih sudionica on-line ankete na poklon je dobilo 'Fight like a girl' majicu.