Serijal Nestali pomogao je dvjema obiteljima i vratio nadu mnogima, daj svoj glas!

Tomislav Miletic/PIXSELL
Iako se Savez udruga obitelji zatočenih i nestalih hrvatskih branitelja već godinama ustrajno zalaže za rješavanje pitanja nestalih u Domovinskom ratu, popis nestalih još je predugačak. U ovom trenutku Hrvatska traga za 1903 ljudi čije se sudbine ne znaju ni četvrt stoljeća kasnije.
Vidi originalni članak
Serijal Nestali koji radi 24sata izašao je iz okvira Hrvatske i istinu o nestalima u Domovinskom ratu prenio u svijet. Sa serijalom Nestali 24sata ušao je u finale The Webby People Voice Awards, čiju nagradu još zovu 'internetski Oscar'

I dnevni list 24sata odlučio je pridonijeti buđenju svijesti i savjesti i hrvatske i međunarodne javnosti. Odlučili smo se uključiti u sustavno traganje za nestalima pričajući tužne ispovijesti obitelji koje još tragaju za svojim najmilijima. Sa serijalom Nestali krenuli smo u studenom 2016. godine, na obljetnicu pada Vukovara.

Baka Mara Marijanović ispripovijedala nam je da još nije pronašla sina Martina, da kao relikviju čuva njegovu košulju koju je pronašla u razorenom podrumu, oprala je, ispeglala i zamotala u papir. Iza priče bake Mare, nizale su se i pretužne ispovijesti slomljenih majki, očeva, braća, sestara. Svima njima oduzeto je temeljno ljudsko pravo na istinu o sudbini svojih neprežaljenih članova obitelji. 

 

I dalje pričamo i pričat ćemo te priče. I dalje ćemo pronositi istinu i zalagati se, u onoj mjeri u kojoj možemo, da se pitanje nestalih napokon riješi. Da se o tom problemu priča. Da se na rješavanju tog problema sustavno radi. Da se probudi svijest i savjest svih koji nešto znaju da nadležnim tijelima proslijede svaku do sada prešućenu informaciju. Da priča o nestalima u Domovinskom ratu obiđe svijet.

Što se želi postići postavljanjem silueta nestalih na tramvajima i stajalištima?

Iz pijeteta prema svima koji se vode kao nestali i članovima njihovih obitelji, dnevni list 24sata napravio je veliki iskorak u svojim izdanjima. Na Međunarodni dan nestalih 30. kolovoza 2018. godine sva izdanja 24sata bila su ispunjena zatamnjenim siluetama koje su simbolizirale ljude nasilno odvedene iz svojih obitelji. Tisuće ljudi i više od stotinu utjecajnih influencera iz svih sfera društva na svoje su profilne fotografije na Facebooku, u znak potpore potrazi, stavile siluete.

U studenom 2018. godine, dnevne novine izašle su bez fotografija. Prazni boksovi s kojih inače vrišti šarenilo, simbolizirali su prazninu koju osjećaju obitelji nestalih u Domovinskom ratu. Jedine fotografije u novinama bile su fotografije nestalih s čijim smo obiteljima razgovarali. 

 

Kako bismo dodatno podignuli svijest o nestalima, najvažnija mjesta u najvećim hrvatskim gradovima obilježili smo siluetama nestalih na tramvajima te autobusnim i tramvajskim postajama. Sve te potresne ispovijesti obitelji nestalih rezultirale su digitalnim zidom plača na kojima su objedinjene sve do sada ispričane priče i fotografije nestalih s čijim smo obiteljima razgovarali.

Na njemu se nalaze imena Marijana Raužana i Vlade Nikla. Šest mjeseci nakon što su u našem serijalu iznijeli  svoje bolne priče o više od dva desetljeća dugom traganju, Mira Nikl i Marija Raužan pronašle su sina i supruga. Identificirale su ih na Zavodu za sudsku  medicinu na zagrebačkoj Šalati, dostojno pokopale i zatvorile najmučnije poglavlje svojih života.

Kampanju prepoznala i svjetska struka

Naš serijal Nestali izašao je iz okvira Hrvatske i istinu o nestalima prenijeli smo i u svijet. Kako bi ispovijesti došli do još više ljudi, nakon svake emitirane epizode, subotom na našem Facebook profilu objavljujemo reprizu epizode s titlovima na engleskom jeziku.

Naš rad, humanost i zalaganje za rješavanje ovog pitanja prepoznala je i svjetska struka. Lani u lipnju, na dodjeli nagrada svjetskog medijskog udruženja INMA u Washingtonu, serijal Nestali osvojio je treće mjesto u kategoriji najbolje korišten video. Ušli smo i u finale Webby. Naime, Međunarodna akademija digitalnih umjetnosti i znanosti za tri će dana dodijeliti dvije prestižne nagrade koje još nazivaju i "internetski Oscari" - The Webby Awards i The Webby People's Voice Awards. U kategoriji kampanja društveno odgovornog poslovanja među finalistima se našao i projekt 24sata Nestali u Domovinskom ratu.

Budući da o pobjedniku odlučuju glasovi ljudi, svojim glasom možete  poduprijeti ovaj humanitarni projekt. Glasovati se može do 18. travnja 2019. godine, a postupak je jednostavan: 

Klikom na link: https://vote.webbyawards.com/ otvaraju se nominirane kampanje. Upišite u tražilici gone i kliknite vote. Upišite mail i šifru po odabiru, potvrdite je na mailu i glasajte.

Posjeti missZDRAVA.hr