Četiri načina da te drugi slušaju
Frizerka ti je odrezala šiške, iako si joj rekla da ih ne dira. Prijateljica te kori što joj nećeš doći pomoći oko ručka, kao da joj nisi najavila da te za vikend nema u gradu. Šef hvali tvog kolegu i njegovu sjajnu ideju, istu onu koju si ti jučer sugerirala na kolegiju. Samo što to tvoj šef nije percipirao jer te nije slušao!
Kad te sugovornici ne slušaju, znači da te ne uvažavaju i ne obraćaju pažnju na tebe. Dok neki privlače pozornost čak i dok recitiraju abecedu, drugi prolaze nezapaženo i kad govore nešto značajno.
Uskladi stil sa sugovornikovim
Možda je tvoj stil govora neusklađen sa sugovornikovim. Jesi li prebrza ili prespora? Okolišaš li ili odmah prelaziš na stvar? Govoriš kićeno i emocionalno ili se služiš suhim činjenicama? Obrati pažnju na način i sadržaj tuđeg govora pa se približi tom stilu. Ako pričaš polako osobi koja govori brzo, vjerojatno će joj misli odlutati. Ako si prebrza, zatrpat ćeš drugu stranu podacima pa će se isključiti iz komunikacije.
Ne dijeli lekcije
Provjeri izbjegavaju li ljudi kontakt očima s tobom ili te često prekidaju i skreću s teme? U tom slučaju je moguće da se postavljaš kao da sve znaš ili da zvučiš kao da kritiziraš. Ublaži ton i formuliraj rečenice kao diskretne sugestije. Sugovornik će biti prijemčiviji kažeš li "ja bih to napravila malo drugačije", nego "ne, to ti je potpuno pogrešno!"
Pokaži zanimanje za sugovornika
Neke osobe sugovornici ne slušaju jer ne pokazuju zanimanje za ono što je njima važno. Stvori dojam da te zanima ono što druga strana govori, što je odjenula, što radi i što joj se događa u životu. Dakako, imaj mjere i pazi da ne ispadneš previše radoznala. Što više sugovornik osjeća da ga uvažavaš, to će htjeti biti prisniji s tobom i pozornije će te slušati.
Oprezno s ispovijedima
Imaš li naviku naširoko pričati o svojim nevoljama? Nažalost, mnogi ne vole slušati 'teške' teme. Čak i ako želiš samo olakšati dušu, neki će sugovornici pomisliti da od njih tražiš pomoć, koju ti oni ne mogu pružiti. Mnogi nemaju dovoljno empatije da bi imali volje posvetiti nešto vremena onome tko ima problema. Ako s teškom temom pristupaš nekome tko ti nije osvjedočeni intimni prijatelj, zamoli ga da te nakratko sasluša i naglasi da od njega ne tražiš rješenje ni savjet. Ljudi koji su utjecajni, o čijim odlukama ovisi ono što je drugima važno, koji mogu sugovornika kazniti ili mu nešto uskratiti, ne moraju strahovati da ih neće slušati. Oni u ruci drže posebne adute. Ako ne pripadaš 'privilegiranima', pobrini se da budeš zanimljiva, uvjerljiva i prilagođena potrebama sugovornika.
Komentar stručnjaka
Psiholog Hrvoje Maleković, istaknuo je da je komunikacija jedna od važnijih ljudskih aktivnosti i savjetovao ti što možeš učiniti kako bi je poboljšala: "O komunikaciji ovise odnosi na poslu, kod kuće, u krugu prijatelja. Postoje brojne tehnike i edukacije koje pomažu u komunikaciji, kao što su: emocionalna inteligencija, asertivnost, transakcijska analiza, brza klasifikacija tuđih osobnosti i slično. Međutim, tri su osnovne stvari kojima u komunikaciji treba dati pozornost, a na to posebno trebaju paziti osobe koje imaju problema u konverzaciji:
- Kome se obraćaš
- Što želiš reći i kako to formuliraš u odnosu na osobu kojoj govoriš
- Utvrdi je li sugovornik primio poruku i kako je na nju reagirao
O tome kakvu sliku imaš o samoj sebi, ovisi i kvaliteta tvoje komunikacije s drugima
Pročitaj izjave kojima vrijeđaš druge, a da toga možda nisi niti svjesna