10 savjeta kako se istaknuti
Naglasi dobre, prekrij loše strane
Najpopularniji i najkomercijalniji pjevači ili glumci nisu oni koje stručnjaci ocijene najboljim, nego oni koji se znaju najbolje reklamirati, naglasiti svoje dobre i prikriti loše strane. Za stvaranje pozitivne predodžbe o svojim klijentima zaduženi su dobro plaćeni profesionalci - stručnjaci za odnose s javnošću. Oni se brinu o svakom aspektu njihovog izgleda, govora i ponašanja.
I mnogi obični, osrednji ljudi spontano shvaćaju što trebaju činiti da ostave odličan dojam, dok neki vrlo kvalitetni pojedinci prolaze nezapaženo ili čak izazivaju odbojnost, jer nisu vični skretanju pažnje na svoje pozitivne osobine. Imaš li osjećaj da te ljudi nepravedno zapostavljaju i nedovoljno vrednuju, možda nisi dobar stručnjak za vlastite odnose s javnošću. Srećom, taj je nedostatak moguće ispraviti.
Kao što odjeli za marketing i za odnose s javnošću velikih kompanija analiziraju potrebe tržišta i smišljaju strategiju s kojom će osvojiti najviše kupaca, i ti trebaš utvrditi koje kod svojih prijatelja, partnera ili suradnika priželjkuju ljudi s kojima se kaniš zbližiti. Otkriješ li što tvoja okolina najviše cijeni kod drugih, uvidjet ćeš možeš li se prilagoditi njenom ukusu, ili bi trebala potražiti – novo društvo.
Doza suzdržanosti s neznancima
U vještinu odnosa s javnošću spada i uklapanje u okolnosti u kojima se zatekneš. Nađeš li se među neznancima, ne budi od prvog trenutka vrlo otvorena i srdačna, već zadrži izvjesnu dozu suzdržanosti. Kad se predstaviš i shvatiš što prisutni od tebe očekuju, možeš prijeći na srdačniji oblik ophođenja.
Usvojiš li tehnike "public relationsa", uvećat ćeš svoju popularnost i otvoriti si mnoga vrata koja su ti dosad bila zaključana. Ne dopusti da te vršnjaci s manje vrlina "prešišaju" u društvu, već primijeni savjete koje smo pripremili za tebe.
Tehnike osobnog PR-a- Budi dobar slušatelj i postavljaj sugovorniku pitanja. Najlakše ćeš tuđu pažnju zadobiti ako pokloniš pažnju drugima.
- Nahrani sugovornikov ego. Želiš li biti omiljena u društvu, pronađi
neku dobru osobinu ili dostignuće kod sugovornika i pohvali je. Ali,
ako ne možeš dati iskren kompliment, radije nemoj dati nikakav.
- Igraj na svoju najjaču kartu. Imaš li upečatljiv izgled, pouzdaj se u
njega. Ako si vješta u razgovoru, osvajaj rječitošću. Krasi li te
smisao za humor, osvoji okolinu duhovitim opaskama i vicevima, samo ne
na račun prisutnih.
- Širi optimizam i dobro raspoloženje. I ako
nisi najbolje volje, potrudi se razvedriti i oraspoložiti okolinu.
Pozdravljaj srdačno i rukuj se čvrstim stiskom. Mlaki pozdravi odaju
nezainteresiranost ili prezir.
- Smiješi se. Smiješak sugovorniku prenosi poruku da se raduješ njegovom prisustvu. A svatko voli da mu se ljudi raduju.
- Prilikom upoznavanja potrudi se upamtiti svačije ime. Ono je znak kojim
se razlikujemo od ostalih te nam spomen našeg imena omogućuje da se
osjetimo malo posebnima. Oslovljavaj ljude njihovim imenima. Izbjegavaj
korištenje osobnih zamjenica (on, ona) umjesto imena prisutne osobe.
- Ne pokazuj povrijeđenost tuđim ignoriranjem, podsmjehom ili kritikom.
Moguće je da ćeš se u takvim situacijama osjetiti povrijeđena, no
nastoj to prikriti smiješkom ili ravnodušnošću. Ljudi u pravilu ne vole
osjetljive ljude, smatrajući ih slabijima.
- Ako si pogriješila,
priznaj i ispričaj se, ali bez poniznosti. Priznavanje vlastitih
pogrešaka olakšava drugim ljudima suživot s vama, jer to znači da neće
stalno morati biti na oprezu zbog vaše "nepogrešivosti".
- Ne
predbacuj drugima pogreške i ne ispravljaj ih. Iznese li netko pogrešan
podatak, ne uskači s ispravkom, osim ako to nije bitno za situaciju u
kojoj se nalaziš (primjerice, na putovanju). Sugovornik ne smije steći dojam da se praviš pametna.
- Nemoj naređivati. Želiš li da netko nešto učini, iznesi to kao
preporuku, umjesto kao naredbu. Ljudi radije djeluju imaju li dojam da
je inicijativa njihova, a ne tuđa.
- Budi dobar slušatelj i postavljaj sugovorniku pitanja. Najlakše ćeš tuđu pažnju zadobiti ako pokloniš pažnju drugima.
- Nahrani sugovornikov ego. Želiš li biti omiljena u društvu, pronađi neku dobru osobinu ili dostignuće kod sugovornika i pohvali je. Ali, ako ne možeš dati iskren kompliment, radije nemoj dati nikakav.
- Igraj na svoju najjaču kartu. Imaš li upečatljiv izgled, pouzdaj se u njega. Ako si vješta u razgovoru, osvajaj rječitošću. Krasi li te smisao za humor, osvoji okolinu duhovitim opaskama i vicevima, samo ne na račun prisutnih.
- Širi optimizam i dobro raspoloženje. I ako nisi najbolje volje, potrudi se razvedriti i oraspoložiti okolinu. Pozdravljaj srdačno i rukuj se čvrstim stiskom. Mlaki pozdravi odaju nezainteresiranost ili prezir.
- Smiješi se. Smiješak sugovorniku prenosi poruku da se raduješ njegovom prisustvu. A svatko voli da mu se ljudi raduju.
- Prilikom upoznavanja potrudi se upamtiti svačije ime. Ono je znak kojim se razlikujemo od ostalih te nam spomen našeg imena omogućuje da se osjetimo malo posebnima. Oslovljavaj ljude njihovim imenima. Izbjegavaj korištenje osobnih zamjenica (on, ona) umjesto imena prisutne osobe.
- Ne pokazuj povrijeđenost tuđim ignoriranjem, podsmjehom ili kritikom. Moguće je da ćeš se u takvim situacijama osjetiti povrijeđena, no nastoj to prikriti smiješkom ili ravnodušnošću. Ljudi u pravilu ne vole osjetljive ljude, smatrajući ih slabijima.
- Ako si pogriješila, priznaj i ispričaj se, ali bez poniznosti. Priznavanje vlastitih pogrešaka olakšava drugim ljudima suživot s vama, jer to znači da neće stalno morati biti na oprezu zbog vaše "nepogrešivosti".
- Ne predbacuj drugima pogreške i ne ispravljaj ih. Iznese li netko pogrešan podatak, ne uskači s ispravkom, osim ako to nije bitno za situaciju u kojoj se nalaziš (primjerice, na putovanju). Sugovornik ne smije steći dojam da se praviš pametna.
- Nemoj naređivati. Želiš li da netko nešto učini, iznesi to kao preporuku, umjesto kao naredbu. Ljudi radije djeluju imaju li dojam da je inicijativa njihova, a ne tuđa.