Kada otići na ultrazvuk dojki, kada na mamografiju, a kada napraviti samopregled?
Mnoge žene se pitaju kada je vrijeme za započeti preglede dojki s obzirom na dob, koliko ih često raditi te koju tehniku pregleda odabrati. U pravilu se savjetuje da sve žene nakon 20. godine krenu sa samopregledom, a nakon 25. godine da krenu na preglede dojki, po mogućnosti jednom godišnje.
Ultrazvuk dojki
Preporučuje se da žene do 40. godine života idu na ultrazvuk dojki, a iznad 40. godine da se naruče na mamografiju. UZV dojki radi se pod ultrazvučnim snopom valova koji nisu štetni za ljudski organizam. Putem ove metode karcinomi dojke se mogu otkriti u vrlo ranoj fazi, a pretraga nije nelagodna za pacijenticu. Savjetuje se ženama da obavljaju ovu pretragu po mogućnosti jednom godišnje, a može se raditi i češće ako žena sama primijeti promjene na dojci ili ako je to preporuka liječnika.
Mamografija
Mamografija je metoda koja koristi rendgensko zračenje, no mogući štetni učinci svedeni su na minimum. Žene iznad 40. godine (neki savjetuju već od 38. godine života) trebale bi ići na mamografski pregled jednom godišnje. Za žene koje imaju rak dojke kod bližnjih srodnika, preporučuje se ranije započinjanje redovitih mamografskih pregleda. Mamografija bilježi promjene na dojci oko dvije godine ranije od kliničkog pregleda zasnovanog na pojavi simptoma ili opipljive kvržice.
Važnost samopregleda
Rak dojke najčešći je tumor kod žena, najčešće se javlja nakon menopauze, odnosno nakon 50. godine, ali sve je veći broj žena mlađe dobi, pa čak i mlađih od 30 godina. Budući da su simptomi rijetki u ranim stadijima bolesti, navika obavljanja redovitih samopregleda dojki od izuzetne je važnosti. Najbolje je da se samopregled obavlja jednom mjesečno, npr. pregledajte svoje dojke prije ili nakon tuširanja. Ako vam je potreban podsjetnik na samopregled, prijavite sebe i prijateljicu na web #Pinkypromiss te će vam jednom mjesečno objema dolaziti podsjetnik da obavite samopregled.
#Pinkypromiss je nagrađivana javno-zdravstvena kampanja koju je pokrenuo portal missZDRAVA uz podršku 24sata, miss7 i missMAMA portala, a ove godine i partnera projekta Avon. Cilj ove edukativne kampanje je podizanje svijesti o nužnosti redovitog samopregleda dojki – jednostavne i brze metode koja može spasiti život te omogućava rano otkrivanje raka dojke.