Najčešće zamke prilikom odabira inspiracije za uređenje poslovnih prostora
Stručnjaci iz kreativne agencije Brigada otkrivaju ''zamke'' ovog trenda te zašto je važno svakom prostoru pristupiti individualno.
Društvene mreže kriju mnoštvo ideja koje mogu poslužiti pri uređenju prostora, ali potpuno inzistiranje na tim idejama može biti u suprotnosti sa stvarnim potrebama. Stručnjaci iz kreativne agencije Brigada svakodnevno se susreću s takvim zahtjevima klijenata. Kao odgovor na te zahtjeve, Brigada svojim jedinstvenim konceptom rada stvara prostore u potpunosti prilagođene ljudima koji u njima svakodnevno borave.
Analiza postojećeg stanja
Prvi je korak u tom konceptu analiza postojećeg stanja, na osnovi koje se osmišljava individualno rješenje koje odgovara identitetu, kulturi i potrebama pojedine kompanije. Među ostalim, utvrđuje se što pojedini prostori imaju, što im nedostaje i što je potrebno učiniti kako bi se u njima povećale funkcionalnost, produktivnost i inspiracija, a zatim se te spoznaje pretvaraju u rješenja. Isto tako, ako se projekt kreira ispočetka, ulazi se u bit identiteta brenda i pronalazi se najbolji način za interpretaciju njegovih atributa kroz prostorni doživljaj.
''Cilj je prostor prilagoditi ljudima, a ne ljude prostoru. Radi se na stvaranju dugoročno atraktivnog prostora, a ne onoga koji će se 'potrošiti' fotografiranjem i objavama na društvenim mrežama. Mnoge kompanije nemaju prostore koji cjelokupno odišu 'instagramski' ili 'pinterestno'. To može biti i samo malen postotak prostora, pa se nije dobro zanositi samo estetikom. Ključ je potrebe klijenata i njihove zamisli skrojiti u jedinstvenu cjelinu koja će biti upravo ono što im je potrebno čak i kada nisu u potpunosti toga svjesni'', objašnjava Ivana Validžić, voditeljica projekata iz Brigade.
Neki od trendova koji se vide na fotografijama su i zone za odmor i rekreaciju. Često se stječe dojam da kompanije poput Googlea imaju igraonice kako bi se ljudi doslovno igrali, ali to ne odgovara stvarnosti. Do ''pomaknutog'' načina razmišljanja u gotovo svim uredima došlo je u posljednje tri godine. Dobar su primjer za to stolni nogomet i PlayStation kao obvezni. Ako većina ima neku zonu ili elemente – to ne znači da ih svi trebaju imati! Možda je nekima baš potrebna pozornica na kojoj će vježbati komunikacijske vještine i u pauzi održavati predstave. Iz Brigade objašnjavaju da treba shvatiti zašto je nešto napravljeno tako kako jest i kako to utječe na produktivnost i inspiraciju.
Kada se radi o prodajnim prostorima, koji su ujedno i njihova specijalnost, Brigada svojim jedinstvenim konceptom rada stvara prostor koji ima za cilj unaprijediti prodaju dobro osmišljenim rješenjima. Nije poanta samo vizualno ''dotjerati'' prostor, već to mora počivati na stvarnim potrebama. Katkad se i malim prostornim preinakama stvaraju veliki rezultati.
Dobar primjer ''nefotogeničnih'' prostora su hale, koje savršeno dobro prodaju proizvode jer je njihov način prodaje i prezentacije proizvoda na paletama i u kutijama u skladu s konceptom koji je proizišao iz prodajne strategije i donosi najbolje rezultate za to poduzeće, ističe I. Validžić.
Možemo zaključiti kako, bez obzira na divne prostore koje vidimo na društvenim mrežama, da bi bio uspješan, svaki poslovni prostor ponajprije mora biti prilagođen osjećaju koji pružamo njegovu korisniku, a koji je prilagođen korporativnoj kulturi, procesima, odnosima i potrebama, a na zadnjem je mjestu ''kako će to izgledati na fotografiji''.