Usvojena Rezolucija o pravu na popravak, zabranjuje se ugrađivanje kvarova
„Čak 77 posto građana EU preferira popravak o kupovine novog uređaja, a moje istraživanje u Hrvatskoj je pokazalo kako 81 posto ljudi smatra kako je popravak neisplativ što zbog skupih ili nedostupnih rezervnih dijelova, što zbog nedostatka servisa“, rekla je Biljana Borzan.
Njeno istraživanje pokazalo kako 90 posto građana Hrvatske smatra kako su rezervni dijelovi preskupi, a 78 posto kako na uređajima treba biti oznaka mogu li se lako i povoljno popraviti u slučaju kvara.
„Građani trebaju znati u trenutku kupnje je li uređaj moguće popraviti te koliko su dostupni rezervni dijelovi. Zato tražimo oznaku popravljivosti. Isto tako, tražimo da su upute o dizajnu proizvoda dostupne kako serviserima, tako i građanima. Oni koji nose uređaje na popravak, trebaju dobiti financijske olakšice“, rekla je Borzan.
Hrvatska europarlamentarka je vrlo zadovoljna što je u rezoluciji usvojena zabrana ugrađenih kvarova, jer kako kaže, građani joj se najviše žale da im se proizvodi pokvare u drugoj ili trećoj godini rada - odmah nakon isteka obaveznog jamstva.
„Našim građanima se najviše kvare mobiteli, tableti, printeri i perilice za rublje. To su vrlo skupe stavke za kućni budžet. Ponašanje kupi-iskoristi-baci je neodrživo, kako za budžet građana, tako i za okoliš. Kad bi cijeli svijet bacao smeća kao EU, trebala bi nam skoro tri planeta da ga odložimo. Popravkom i prenamjenom proizvoda stvara se daleko više kvalitetnih i ekoloških prihvatljivih radnih mjesta nego bacanjem ili čak recikliranjem“, rekla je Borzan.