Svojem psu možeš reći sve... osim zbogom
Kampanjom ''Svojem psu možete reći sve… osim zbogom'' promovira se odgovorna briga za psa, odnosno obveza mikročipiranja i cijepljenja, ali se poziva i na nenapuštanje, to jest na cjeloživotnu brigu o psu. Ova edukativna kampanja, čiji je cilj razvijanje svijesti javnosti, namijenjena je široj populaciji, a osobito mladima.
Obavezno mikročipiranje
Svjetska organizacija za zdravlje životinja (OIE) osmislila je kampanju i provodi ju u svim zemljama jugoistočne Europe. U sklopu kampanje, koja traje godinu dana, tiskani su edukativni letci s korisnim informacijama za svakoga tko već ima ili želi psa. Osim letaka, u sklopu kampanje koju u Hrvatskoj provodi Uprava za veterinarstvo i sigurnost hrane Ministarstva poljoprivrede, tiskani su i plakati te je osmišljen upitnik za građane koji imaju psa ili ga planiraju nabaviti.
Odgovornost u odluci da se udomi pas i brizi za njegove potrebe, obavezno mikročipiranje, kastracija kao jednostavan način sprječavanja nekontroliranog razmnožavanja psa i rasta populacije pasa, cijepljenje, redovita veterinarska skrb i nenapuštanje glavne su teme kampanje koja poziva svakoga tko ima psa da bude njegov junak kroz brigu koju mu iskazuje.
Broj napuštenih pasa stalno raste
Promotivni materijali, koji su osmišljeni s namjerom da pomognu svakome tko ima psa u pronalaženju odgovora kako udovoljiti potrebama psa, uz istodobno uvažavanje potreba ljudi i drugih životinja u njegovu okruženju, distribuirat će se po školama, veterinarskim organizacijama i skloništima za životinje.
Unatoč visokim kaznama za napuštanje životinja, zbog neodgovornosti vlasnika pasa broj napuštenih pasa stalno raste, a skloništa su pretrpana. Dio lokalnih zajednica ima teškoća u ispunjavanju zakonom propisanih obaveza o razvijanju svijesti javnosti, osobito mladih, o zaštiti životinja, a o dodatnim mjerama koje bi potakle na odgovornu brigu o psu gotovo da se i ne može govoriti – npr. osnivanje info-centara te provođenje programa kastracije, kao i edukacije građana o zaštiti životinja. Rezultat takvog nerazumijevanja problematike i zanemarivanja ozbiljnosti situacije stalno je povećanje broja pasa i mačaka koje, umjesto da budu članovi obitelji, završavaju svoje živote na ulici i u ''skloništima'' s rokom za ubijanje od 60 dana, što je nedopustivo.
Udruga Prijatelji životinja podržava ovu kampanju jer pomaže građanima koji imaju psa da razumiju svoje obveze te da omoguće psu brigu i pažnju tijekom cijela njegova života.
Podaci o kampanji, osim na web-stranicama Ministarstva poljoprivrede, mogu se naći i na poveznici Svjetske organizacije za zdravlje životinja (OIE) te na stranicama udruge Prijatelji životinja.