Očisti svoj dom japanskom metodom

Stiglo je proljeće, dani su sve duži i temperatura zraka se lagano povisuje. Stoga je pravo vrijeme za sezonsko čišćenje doma, brisanje prašine i bacanje stvari koje smo, nakupili od prošlog ''velikog'' pospremanja. Sama pomisao na sve prostorije koje moraš pospremiti, može te sputati u obavljanju tog posla. No, kako je nakon zime važno čišćenje organizma tako je važno obaviti i proljetno čišćenje te baciti nepotrebne stvari
Vidi originalni članak

Možda je sada pravo vrijeme da svoj dom pospremiš kako treba, odnosno da se zauvijek riješiš nereda. Sigurno je jedan od razloga tvog odugovlačenja s pospremanjem taj što pomišljaš: Zašto čistiti kada će ubrzo sve ponovno biti u neredu. Marie Kondo u svojoj knjizi ''Čarolija pospremanja koja će vam promijeniti život'', u izdanju Mozaik knjige sugerira da pospremanje započneš bacanjem i tek nakon toga temeljito te potpuno pospremiš stambeni prostor. Navedenu tehniku pospremanja Marie Kondo je nazvala KonMari metoda i ujedno tvrdi da ako primijeniš ovu strategiju nikada više nećeš zatrpavati i ponovno pospremati svoj dom,

Reorganizacija tvog doma će dovesti do drugih pozitivnih promjena 

Autorica knjige u Tokiju vodi iznimno uspješnu tvrtku koja njenim klijentima pomaže pretvoriti zakrčeni prostor u lijep i prozračan dom ispunjen mirom. Naime, uvođenje reda u stambenom prostoru pozitivno utječe na druge aspekte u tvom život. To ne znači da će te drugi više voljeti jer imaš uredan stan ili da ćeš naći bolji posao. Marie kaže kako će velika reorganizacija tvog doma uzrokovati i velike promjene u tvom načinu života i perspektivi. Ako ništa drugo, jedno veliko pospremanje će smanjiti broj manjih čišćenje i samim time povećati tvoje slobodno vrijeme. Gomila nepotrebnih stvari u domu otežava čišćenje i stvara potrebu češćeg pospremanja kako bi se stvorilo mjesto za nove stvari. Marie preporučuje da čuvaš stvari jer ih voliš, a ne ''tek tako''. Tu se javlja zadatak procjene koje stvari su ti uistinu važne.

''Mnoge predmete u domu tretira se na isti način. Smještamo ih nekamo, spremamo i gomilamo ''tek tako'', ne razmišljajući previše o njima.'', kaže Marie. ''Ključno je osjetiti slobodu slobodu života bez suvišnih zaliha, nećete željeti odreći je se pa ćete spontano  prestati stvarati zalihe.'', dodaje ona. Nekorištene predmete ne moraš nužno baciti, možeš ih donirati susjedima ili prijateljima koje će ih stvarno koristiti ili možeš reciklirati. ''Razvrstavajte po kategorijama, pravilnim redoslijedom  i zadržite samo ono što u vama budi radost. Činite to temeljito i brzo, sve odjednom. Budete li se pridržavali ovog savjeta, znatno ćete smanjiti količinu stvari koje posjedujete, iskusiti ushit kakav još niste doživjeli i steći pouzdanje u vlastiti život.'' kaže autorica ove knjige.

Riješi se nepotrebnih papira

Marie navodi kako je nekoliko je mjesta u kući na kojima se papiri u pravilu skupljaju. I u tvom kutu dnevne sobe ili kuhinje sigurno postoji hrpa papira, od starih kataloga, novinskih papira, podsjetnika, računa, neispunjenih obrazaca pa sve do recepata, koje si sačuvala jer će ti možda trebati. Premda se općenito pretpostavlja da je nepotrebnog papira kod kuće vrlo malo, kad se kreneš rješavati svih kataloga i listova sigurno ćeš napuniti barem jednu vreću. ''Najmanja količina papirnog otpada koju moji klijenti u pravilu bacaju su dvije vreće zapremine 45 litara; najviše je do sada bilo petnaest vreća.'', tvrdi Marie.

Ujedno napominje kako arhiviranje papira treba biti vrlo jednostavno, odnosno da je sav papir dovoljno podijeliti u dvije kategorije: na papire koje valja sačuvati i papire koje je potrebno riješiti. ''Iako je moje pravilo bacati sve papire, ipak postoji kategorije za papire koje nije moguće baciti. Pisma koja iziskuju odgovor, obrasce koje je potrebno predati, novine koje namjeravam pročitati – odredim poseban kutak za takve papire koje moram riješiti. Pazite da sve takve papire držite na samo jednomu mjestu. Nemojte dopustiti da se prošire na druge dijelove kuće. Predlažem koristiti okomiti stalak, u kojemu je papir moguće držati uspravno i odrediti mu posebno mjesto.'', pojašnjava Marie u svojoj knjizi. U drugi dio papira koje ne treba baciti, ali su rjeđe korišteni spadaju
police osiguranja, dokazu plaćanja, jamstva i ugovori i njih je potrebno arhivirati na posebno mjesto. Sve ostale papire poput kataloga, pročitanih novina i časopisa, praznih obrazaca, na pola ispisanih papira, bilješki za kupovinu, starih računa baci i prije nego započneš čišćenje.

Otkrij odličan trik za spremanje vrećica!

Posjeti missZDRAVA.hr