Mjere koje će biciklistima u Europskoj uniji olakšati život

Guliver/Shutterstock Sve nove stambene i nestambene zgrade u EU-u, kao i one koje su u fazi velike obnove, morat će osigurati obavezna mjesta za parkiranje bicikala, prema novom prijedlogu revizije Europske komisije vezanoj za Direktivu o energetskoj učinkovitosti zgrada (EPBD) od 15. prosinca 2021.godine
Sve nove stambene i nestambene zgrade u EU-u, kao i one koje su u fazi velike obnove, morat će osigurati obavezna mjesta za parkiranje bicikala, prema novom prijedlogu revizije Europske komisije vezanoj za Direktivu o energetskoj učinkovitosti zgrada (EPBD) od 15. prosinca 2021.godine.
Vidi originalni članak

Prijedlog prepoznaje da održiva mobilnost kao što je biciklizam može igrati važnu ulogu u smanjenju ukupne potrošnje energije u kućanstvima, a uključivanje minimalnih zahtjeva za parkiranje bicikala u svim zgradama ispunjava dugogodišnju preporuku Europske biciklističke federacije (ECF), koja pozdravlja prijedlog Komisije.

Philip Amaral, direktor politike i razvoja Europske biciklističke federacije rekao je: "Zgrade i mobilnost zajedno čine više od 60 % europskih emisija stakleničkih plinova. Kako većina putovanja počinje i završava u nekoj vrsti zgrade, ima smisla ne tretirati ova dva sektora izolirano. ECF sa zadovoljstvom vidi da je biciklizam, energetski najučinkovitiji načina prijevoza, našao svoje zasluženo mjesto unutar Direktive o energetskoj učinkovitosti zgrada.”

Prijedlog revizije EPBD-a dio je Renovation Wave strategije i trebao bi doprinijeti postizanju ambicioznih ciljeva Europskog zelenog dogovora, a zelena mobilnost je ključni dio. Prijedlog s pravom prepoznaje da je nedostatak parkirnih mjesta za bicikle često glavna prepreka za vožnju biciklom i da je osiguravanje mjesta za parkiranje bicikala način promicanja biciklizma kao “središnjeg elementa održive mobilnosti s nultom emisijom”. Prema istraživanju ECF-a, samo šest država članica EU trenutno ima minimalne kvantitativne norme za parkiranje bicikala: Bugarska, Cipar, Francuska, Mađarska, Litva i Slovenija.

ECF-u posebno pozdravljaju uvođenje sljedećih minimalnih uvjeta

  • Osiguranje dva parkirna mjesta za bicikle za svaki stan u novim i obnovljenim stambenim zgradama s više od tri parkirna mjesta.
  • Osiguranje jednog parkirnog mjesta za bicikl za svako parkirno mjesto u novim i obnovljenim nestambenim zgradama s više od pet parkirnih mjesta.
  • Osiguranje jednog parkirnog mjesta za bicikle za svako parkirno mjesto u svim postojećim nestambenim zgradama s više od 20 parkirnih mjesta do 2027.

"Dva parkirna mjesta za bicikle za svaki stan u novim i obnovljenim stambenim zgradama potencijalna su promjena igre koja uklanja jednu od glavnih prepreka svakodnevnom bicikliranju, posebno za stanovnike stambenih blokova gdje je čest nedostatak pristupačnog i sigurnog parkirališta za bicikle. Za nekoliko godina, biciklizam bi mogao postati puno lakši za milijune Europljana", rekao je Fabian Küster, direktor za zagovaranje i pitanja EU-a, Europske biciklističke federacije.

Općenito, ECF prepoznaje da je prijedlog revizije EPBD-a veliki korak u pravom smjeru, iako žali što zahtjevi za parkiranje za bicikle ovise o parkiranju automobila, što znači da zgrade bez parkirališta neće morati osigurati mjesta za bicikle. Drugi nedostatak je nepostojanje obveznih punjača za e-bicikle. Predstavnici su dodali kako se ECF raduje bliskoj suradnji s Europskom komisijom i poduzimanju novih koraka u vezi s poboljšavanjem direktive.

HEP je do sada pod brendom ELEN na području Grada Zagreba i svih 20 županija pustio u rad više od 300 punionica za električne automobile. HEP se mijenja na zeleno, možeš i ti! Više saznaj ovdje.

Posjeti missZDRAVA.hr