Kako je epidemija utjecala na rast potražnje organske hrane i web kupovinu?
Istraživanja o potrebama građana u situaciji pandemije pokazuju kako je najveći fokus na zdravlju, osnaživanju imuniteta, a pri odabiru namirnica vodi se računa o njihovoj kvaliteti i podrijetlu. Stoga ne čudi sve veći trend interesa za organsku hranu, s certifikatima koji potvrđuju da je ona bez toksina.
Organska je hrana dokazano nutritivno superiornija, pri njezinu uzgoju se ne koriste štetni pesticidi i neurotoksini te se ne koristi genetski inženjering ili GMO. Ne čudi stoga što više od 25 % kupaca radije bira organske proizvode, ali je činjenica i da ih često ne znaju prepoznati. Organski uzgoj podrazumijeva striktna pravila koja se potvrđuju certifikatom. Ispravno označavanje, distribucija i komunikacija organskih proizvoda važan je element zaštite potrošača.
Inovacije domaćih eko proizvođača
Najveći izbor organskog voća, povrća, eko namirnica za svakodnevnu potrošnju i organske kozmetike nudi domaći lanac organskih proizvoda, bio&bio trgovine, koji je već 17 godina odredište onih koji traže cjelovite proizvode isključivo s eko certifikatom.
„Svaki dan radimo na tome da osiguramo najkvalitetnije svježe namirnice iz organskog uzgoja. 100% organske, bez kompromisa. Osim što su ukusne, ne želimo sebe i kupce trovati pesticidima, neurotoksinima, GMO-ima…“, pojašnjava vlasnica trgovina, Jadranka Boban Pejić.
„Pritom uvijek prednost dajemo namirnicama iz domaćeg organskog uzgoja i kad god je dostupno, biramo hranu od naših eko partnera. Tako sada u ponudi imamo više od 1000 hrvatskih proizvoda, što je rezultat našeg dugogodišnjeg projekta osnaživanja domaćih partnerstava." Ove godine domaći asortiman u bio&bio posebno je obogaćen inovacijama s najstarijeg hrvatskog ekološkog imanja Zrno. Ono je uz brojne sezonske kulture predstavilo salate Salanova iz ekološkog uzgoja. Prvi put se nalaze na našem tržištu, a u svijetu su veliki hit zbog okusa, malih glavica i jednostavne pripreme.
Imperativ online dostupnosti
Mnogi su se naši sugrađani tijekom epidemije upoznali s online kupovinom i njezinim prednostima, a najtraženija je bila upravo hrana, gdje se ističu organsko voće i povrće te hrana za djecu.
„Proteklih godinu dana napravili smo brojna unaprjeđenja i dodatne usluge na biobio.hr, zbog čega smo bili proglašeni web trgovcem godine u kategoriji zdrave hrane i u ovoj situaciji nam je to itekako pomoglo“, pojašnjava Boban Pejić. „Prvi smo u branši razradili tzv. "click&collect" sustav za narudžbe putem web trgovine koje se preuzimaju u fizičkoj trgovini. U posljednja dva mjeseca ovu smo mogućnost dodatno promovirali našim kupcima i to je odlično prihvaćeno.
Uz od prije dostupnu opciju brze zagrebačke dostave (dostava isti dan), istu smo opciju uveli za Split, Rijeku i Pulu. Upravo smo predstavili i Keks pay način plaćanja, a planiramo i druga unaprjeđenja koja će našim kupcima olakšati kupnju u web trgovini. Unaprijedili smo naš loyalty program te smo predstavili bioklub aplikaciju, putem koje lakše i brže komuniciramo s našim kupcima, a oni imaju detaljan uvid u svoje kupovine, stanje bodova, radno vrijeme trgovina itd.“
Kvaliteta, dostupnost i transparentnost ostaju odlike koje kupac danas traži, a certificiranoj organskoj hrani raste popularnost u vremenu kad je zdravlje i sigurnost na prvom mjestu.
Najveću ponudu certificirane organske hrane i ekoloških proizvoda potražite na biobio.hr.